• isadora81

Vad tycker ni om hammarbyhöjden?

Jag ska köpa lägenhet i Stockholm och har varit och tittat på några fina lägenheter på Hammarbyhöjden. Vad tycker ni om det området? Är det fint? Är det bråkigt? Vad finns det för rykten?

• Svar på tråden Vad tycker ni om hammarbyhöjden?
  • AnnelieTyresö

Personligen gillar jag inte äldre lgh utan hiss, men det är ju en del grönområden iaf, å hyfsat nära stan.

Är nog inte så stökigt där heller.

• MrsFreckles

Nu ar det en 10 ar sedan jag bodde i Hammarbyhojden men gillade det jattemycket! En hel del gronomraden, och sa gillade jag funkisstilen Nara in till stan med.

• johandra

Vi trivdes jättebra där! Det är lite stökigt kring gullmarsplan men annars är det toppen..Nära till stan och fina grönområden...Kör på du tycker jag!

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 28/3-10
  • 071001

Jag bodde flera år i Hammarbyhöjden, på Ulricehamnsvägen. Trivdes hur bra som helst och hade nog inte flyttat om det inte var så att hela fastigheten skulle renoveras.

• isadora81

Tack för alla svar. Så det känns som ett bra bostadsområde och har inte dålig klang då? Förutom Gullmarsplan då som lillalillajag nämnde.

• JuliaåRonjasmammis

Jag trivdes jättebra i Hammarbyhöjden. Det är ett mysigt område som jag fortfarande är i då och då, bl a för att äldsta sonen går i skolan i närheten. Fina grönområden, nära till både skog och sjöar samt gångavstånd in till söder.

När vi bodde där hade de väldigt bra barnomsorg, vet inte hur det är idag. Hammarbyskolan vet jag däremot är toppen, där har sonen gått!

Skulle vi av någon anledning byta från hus till lägenhet skulle vi nog söka oss dit eller till närliggande områden.

Det har ju varit ett generationsskifte i många av de södra (och säkert andra) närförorterna, så det bor många barnfamiljer där, vilket gör det till ett rätt lugnt område.

Svar på tråden Vad tycker ni om hammarbyhöjden?