• Joico

Insyn badrumsfönster

Vi har bott i lägenheten i lite över ett år, och jag har tänkt på det förut.. men aldrig kollat. Vi har ett stort fönster i badrummet. Eller i duschen faktiskt. Det är såntdär räfflat glas (vet det nu heter?). Men jag tror ändå att det syns ganska bra. Alltså lär folk ha sett oss duscha i över 1 års tid nu Oops.

Men hur kan vi fixa detta? Fönstret blir väldigt blött när man duschar. Och jag vill inte mörka fönstret för ljuset behövs

• Svar på tråden Insyn badrumsfönster
  • Tecken

Sätt upp ett duschdraperi för fönstret.

• Joico

Då försvinner ju ljuset? Om jag inte tar ett vitt iofs. Men det kommer slicka sig mot kroppen också för det är ganska tajt mot fönstret..

Tecken skrev 2009-09-17 12:47:09 följande:
    Sätt upp ett duschdraperi för fönstret.
  • Tecken

Det finns ju duschdraperier som känns nästan som tyg. De är rätt transparanta (men inte _för_ transparanta). Går fönstret ned till golvet? Varför skulle draperiet annars slicka mot kroppen? Häng på bordstyngder i hörnen, om du vill vara extra säker.

• Joico

Nej fönstret går i rump-höjd ungefär Men jag vill gärna slippa duschdraperi, tycker det är lite äckligt.. vi har dörrar för duschen.

Duschdraperier har en förmåga att sätta sig mot kroppen, har du aldrig upplevt det? :p

Tecken skrev 2009-09-17 13:05:18 följande:
    Det finns ju duschdraperier som känns nästan som tyg. De är rätt transparanta (men inte _för_ transparanta). Går fönstret ned till golvet? Varför skulle draperiet annars slicka mot kroppen? Häng på bordstyngder i hörnen, om du vill vara extra säker.
  • Rödklint

Det finns ju speciella klisterlappar man kan sätta upp i fönster för att förhindra insyn, hm vet inte vad de heter. Kanske går? Eller blir det för blött i duschen kanske.

Var på en husvisning där de hade sprayt på något på badrumsfönstret för att förhindra insyn. Vet inte om det var konstsnö eller vad det var. Men det kanske inte heller fungerar i duschen. Var visserligen inte snyggt, men effektivt

Annars är det ju som förslaget ovan, duschstång med draperi som man kan dra undan när man har duschat klart.

• Lucas

Hej hej=)

Vi har Precis haft samma problem och undrade hur vi skulle göra.Vi åkte in till bauhaus eller hur det nu stavas.
    Där finns det en plast man kan sätta upp för fönstret Folk ser inte in och vi ser inte ut.Jätte lätt att torka av,jätte lätt att sätta dit och jätte lätt att ta bort.Man fäster den med vatten.Dessutom är den väldigt billig vilket passade oss just nu perfekt=)

Bara ett litet tips.Ha det bra

• Joico

Jo sånt har vi i köket, men jag vet inte om det hjälper.. fönstret är ju redan "räfflat", sådär som det brukar vara i badrum. Så jag vet inte om frostad fönsterplast hjälper så mycket. Får väl överväga ett äckligt duschdraperi ändå, trots att jag inte vill...

Rödklint skrev 2009-09-17 13:12:44 följande:
    Det finns ju speciella klisterlappar man kan sätta upp i fönster för att förhindra insyn, hm vet inte vad de heter. Kanske går? Eller blir det för blött i duschen kanske. Var på en husvisning där de hade sprayt på något på badrumsfönstret för att förhindra insyn. Vet inte om det var konstsnö eller vad det var. Men det kanske inte heller fungerar i duschen. Var visserligen inte snyggt, men effektivt Annars är det ju som förslaget ovan, duschstång med draperi som man kan dra undan när man har duschat klart.
  • Rödklint
    Lucas skrev 2009-09-17 13:13:21 följande:
    Hej hej=) Vi har Precis haft samma problem och undrade hur vi skulle göra.Vi åkte in till bauhaus eller hur det nu stavas. Där finns det en plast man kan sätta upp för fönstret Folk ser inte in och vi ser inte ut.Jätte lätt att torka av,jätte lätt att sätta dit och jätte lätt att ta bort.Man fäster den med vatten.Dessutom är den väldigt billig vilket passade oss just nu perfekt=) Bara ett litet tips.Ha det bra
    Ja, det var sådana jag menade när jag skrev klisterlappar, bra med någon som kan förklara. Tror det finns lite överallt
  • Rödklint
    Joico skrev 2009-09-17 13:14:12 följande:
    Jo sånt har vi i köket, men jag vet inte om det hjälper.. fönstret är ju redan "räfflat", sådär som det brukar vara i badrum. Så jag vet inte om frostad fönsterplast hjälper så mycket. Får väl överväga ett äckligt duschdraperi ändå, trots att jag inte vill...
    ha ha, nu skriver vi samtidigt. Testa fönsterplast och fungerar det inte kan ni överväga duschdraperi då.
  • Lucas
    Rödklint skrev 2009-09-17 13:14:51 följande:
    Ja, det var sådana jag menade när jag skrev klisterlappar, bra med någon som kan förklara. Tror det finns lite överallt
    Ja,jag tror också det finns lite överallt.Väldigt behändigt faktiskt=)
  • Tecken

Är du pysslig av dig? Tillverka en ram lika stor som fönstret. Spänn upp tyg. Sätt i fönsterkarmen. Nackdel: Kan bli rejält sunkigt om du väljer trä + tyg. Fördel: Du slipper duschdraperi.

• Joico

Som sagt, vi har fönsterplast i köket men jag vet inte om det funkar så jättebra när det är mörkt ute och jätteljust i badrummet. Men lär nog fortfarande se alla konturer/former på kroppen..

Svar på tråden Insyn badrumsfönster