• Myzan

Alcogel genom securityn?

Undrar ok man får tamed sig handsprit genom securityn. Vi har köpt en flaska på apoteket men det är ju EXTREMT brandfarligt så frågan ärom man får ta det med sig?

• Svar på tråden Alcogel genom securityn?
  • Bumbie

Finns våtservetter med alcogel på med *tipsar* kanske är bättre än flytande tänkte jag

• Myzan

dom våtservetter som är något att ha är slut på apoteket. Dom som finns på vanliga affären är inte hälften så verkningsamma och då går det lika bra med vatten. Det ska vara dom på apoteket om det överhuvudtaget ska hjälpa. Men å andra sidan så tar man väl vad man har. Men min fråga kvarstår, får man ta med sig alogel genom securityn?

• Miss Skellington

Jag flög till London i helgen och hade en liten flaska med alcogel i handbagaget - i en sån plastpåse som man måste ha. Resten låg i det incheckade bagaget. Det var inga problem.

• resemamman

Ja, det får man. Så länge flaskan inte är större än 100ml är det ok. Har tagit med mig alcogel massor av gånger.

• Miss Skellington

Det finns käcka flaskor (tomma) att köpa på Lindex. De rymmer 30ml och var alldeles lagom att ha i handväskan.

• Myzan

Perfekt..då blir det till att införskaffa små söta flaskor.

• hotten

jag brukar köpa en liten flska som jag alltid har i handväskan, skulle inte göra mig besväret att hälla över i små andra flaskor som kanske inte håller tätt...

• Miss Skellington
    hotten skrev 2009-09-17 22:50:40 följande:
    jag brukar köpa en liten flska som jag alltid har i handväskan, skulle inte göra mig besväret att hälla över i små andra flaskor som kanske inte håller tätt...
    Hur mycket rymmer den flaskan då? Man får ju inte ha med sig större volymer än 1dl i handbagaget.
  • hotten

Miss Skellington skrev 2009-09-17 23:00:41 följande:

Hur mycket rymmer den flaskan då? Man får ju inte ha med sig större volymer än 1dl i handbagaget.
    75 ml har de vart på de jag haft

förraveckan köpte jag nytt å då fanns bara en sort på apoteket,
    apotekets logga och så står det handdesinfektion bakteriedödande, bra på resan..

de fanns i 50 ml & 150 ml
  • Miss Skellington
    hotten skrev 2009-09-18 00:14:43 följande:
    Miss Skellington skrev 2009-09-17 23:00:41 följande: 75 ml har de vart på de jag haft förraveckan köpte jag nytt å då fanns bara en sort på apoteket, apotekets logga och så står det handdesinfektion bakteriedödande, bra på resan.. de fanns i 50 ml & 150 ml
    Där ser man, vad käckt.
  • vänat

På teknik magsinet i alla fall här i umeå kan man köpa alcogel en lite flaska på 50ml så den kanman ha i handbaget.

• vänat

Sen säljer ju apoteket små toamat plast falskor som rymer 75ml de går ju att fylla med vad man själv vil och stopa i handbaget en sådan tom flaska kosar 10kr

Svar på tråden Alcogel genom securityn?