• Vendela04

Är det nån som vet hur det ser ut om någon har tagit bort en som vän på facebook?

På sistone har jag märkt att ett par stycken 'friends' på facebook inte finns kvar på min lista, men dom finns kvar på facebook.

När jag går in på deras konto så står det något i stil med att 'this person only shares certain information with some people' och så finns det en knapp att jag kan adda peronen som vän för att ta del av all information.

I samtliga fall är det personer jag inte haft någon kontakt med på ett tag, men jag är inte en sån som gör särskilt mycket väsen av mig, dvs skriver och postar särskilt mycket allmänt på facebook, så jag ser ingen anledning till att de ska ta bort mig, men det känns lite konstigt att fråga.. :)

Så jag undrar alltså om någon vet om det syns om de faktiskt har plockat bort mig, eller om något blivit fel?

Tacksam för svar..

• Svar på tråden Är det nån som vet hur det ser ut om någon har tagit bort en som vän på facebook?
  • goabarn77
    Vendela04 skrev 2009-09-17 19:37:40 följande:
    På sistone har jag märkt att ett par stycken 'friends' på facebook inte finns kvar på min lista, men dom finns kvar på facebook.När jag går in på deras konto så står det något i stil med att 'this person only shares certain information with some people' och så finns det en knapp att jag kan adda peronen som vän för att ta del av all information.I samtliga fall är det personer jag inte haft någon kontakt med på ett tag, men jag är inte en sån som gör särskilt mycket väsen av mig, dvs skriver och postar särskilt mycket allmänt på facebook, så jag ser ingen anledning till att de ska ta bort mig, men det känns lite konstigt att fråga.. :)Så jag undrar alltså om någon vet om det syns om de faktiskt har plockat bort mig, eller om något blivit fel?Tacksam för svar..
    Om du tittar i vänlistan, om du kommer åt deras, så är du inte med där längre.
  • Vendela04

Jag är ledsen, men jag förstår inte riktigt vad du menar..

Jag vet att jag inte är med längre, men det jag undrade var alltså om jag kan se om dom faktiskt har tagit bort mig.

• goabarn77
    Vendela04 skrev 2009-09-17 20:25:47 följande:
    Jag är ledsen, men jag förstår inte riktigt vad du menar..Jag vet att jag inte är med längre, men det jag undrade var alltså om jag kan se om dom faktiskt har tagit bort mig.
    Ja, varför skulle du inte vara med annars? Förstår inte... =)
  • Vendela04

Ja det jag menar är alltså att jag antar att jag inte är med längre, men jag undrar om jag kan se om dom faktiskt AKTIVT har tagit bort mig, eller om jag kanske trillat bort av misstag, eftersom det i samtliga tre fall är goda vänner till mig, även om vi inte hörts av på länge.. Så jag förstår inte varför dom skulle ha tagit bort mig.

Tex om man taggar någon i ett foto, så tar den personen bort taggningen, då kan man ju inte tagga dom igen i samma foto för då får man ett meddelande.

På samma sätt undrar jag om man till exempel kan requesta att bli vän med någon som tagit bort en, eller om det finns något annat sätt att se att personen tagit bort en som vän..

Förlåt att jag är tjatig, men du får gärna förklara mer detaljerat, för jag är lite korkad vad gäller detta tydligen.. ;)

• goabarn77
    Vendela04 skrev 2009-09-17 23:52:05 följande:
    Ja det jag menar är alltså att jag antar att jag inte är med längre, men jag undrar om jag kan se om dom faktiskt AKTIVT har tagit bort mig, eller om jag kanske trillat bort av misstag, eftersom det i samtliga tre fall är goda vänner till mig, även om vi inte hörts av på länge.. Så jag förstår inte varför dom skulle ha tagit bort mig.Tex om man taggar någon i ett foto, så tar den personen bort taggningen, då kan man ju inte tagga dom igen i samma foto för då får man ett meddelande.På samma sätt undrar jag om man till exempel kan requesta att bli vän med någon som tagit bort en, eller om det finns något annat sätt att se att personen tagit bort en som vän..Förlåt att jag är tjatig, men du får gärna förklara mer detaljerat, för jag är lite korkad vad gäller detta tydligen.. ;)
    Nej,men jag tror inte att man gör det av misstag helt enkelt. Du måste ju aktivt välja att ta bort någon. Men jag är rätt ny på Facebook själv så jag kanske inte skulle gett mig på ett svar. =) Hoppas det löser sig.
  • juluu
    Vendela04 skrev 2009-09-17 23:52:05 följande:
    Ja det jag menar är alltså att jag antar att jag inte är med längre, men jag undrar om jag kan se om dom faktiskt AKTIVT har tagit bort mig, eller om jag kanske trillat bort av misstag, eftersom det i samtliga tre fall är goda vänner till mig, även om vi inte hörts av på länge.. Så jag förstår inte varför dom skulle ha tagit bort mig.Tex om man taggar någon i ett foto, så tar den personen bort taggningen, då kan man ju inte tagga dom igen i samma foto för då får man ett meddelande.På samma sätt undrar jag om man till exempel kan requesta att bli vän med någon som tagit bort en, eller om det finns något annat sätt att se att personen tagit bort en som vän..Förlåt att jag är tjatig, men du får gärna förklara mer detaljerat, för jag är lite korkad vad gäller detta tydligen.. ;)
    Nej man ser inte skillnad på ifall någon har trillat bort eller om den aktivt har tagit bort sig.
  • OMWF

Folk kan ju inte bara försvinna ur ens vänlista utan att någon har tagit bort dom?

• Vendela04

Nej jag antar att dom inte bara kan 'trilla bort'..

Jag bara tycker det är så himla konstigt att dom tagit bort mig isåfall. Dom känner inte varandra, men alla tre är den typen som har hundratals vänner, så dom har inte gjort någon utrensning, och dom har behållit vänner som har samma typ av bekantskapsstatus som jag (dvs känner varandra sen gammalt men ej haft kontakt på ett tag), och jag använder som sagt mest facebook till att skicka privata meddelanden. Håller inte på med en massa irriterande quizzar och bjuder in folk till saker.. :)

Man kanske skulle ta tjuren vid hornen och fråga nån av dom :)

• Felidae

Det är mycket lätt att radera folk från vänlistan av misstag. Adda dem igen - godkänner de dig så hade du bara råkat falla bort, men ignorerar de din vänförfrågan så var det nog meningen.

Svar på tråden Är det nån som vet hur det ser ut om någon har tagit bort en som vän på facebook?