• Proletariatet

Att göra i Uppsala med 2,5-åring?

Min dotter ska delta i en studie om för tidigt födda barn, vilket innebär att vi ska vistas i Uppsala i två dagar.
    Vi kommer få relativt mycket "fritid" utöver de olika läkarbesöken och jag funderar på vad man ska hitta på då med en 2,5 åring?
    Finns det någon bra lekpark centralt?
    Jag såg Pelle Svanslös hus när vi låg inne med henne, det ligger ju alldeles bredvid sjukhuset, men det kanske är för större barn?

Vi kommer såklart vara på hotellrummet också, men är hon pigg så känns det dumt att hon ska sitta där när hon har så mycket spring i benen.

Så, kära FL:are som är välbekanta med Uppsala, hjälp mig!

• Svar på tråden Att göra i Uppsala med 2,5-åring?
  • Tutilure

Du har ju Nickis i Boländerna  och bada på Fyrishov kanske?

♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • Proletariatet

Tack för tipsen!
    Hur tar jag mig till Nickis, från exempelvis sjukhuset? Och vad kostar det?

• Tutilure

Här kan du läsa om vad det kostar, öppettider m.m:
    www.nickis.nu/uppsala.shtml

Om du inte har bil så åker du enklast med buss ut till Boländerna. Buss nr 3 stannar tydligen en bit därifrån (jag åker alltid bil nu för tiden så jag har inte så bra koll på bussarna längre).

• Stjärnstoft

Precis utanför sjukhusområdet, mot ån finns Stadsparken.
    Där finns en fin lekpark
    Om ni har möjlihet till bil så rekommenderar jag 4H-gården i Gränby.
    Mysigt med alla djuren. Sist barnen var där med maken så fick de vara med och pyssla med hästarna och så.

• Proletariatet

Åh, superbra, tusen tack för svaren!
    Bil har jag inte, så jag får förlita mig på lokaltrafiken, men bussar borde ju gå ganska ofta i en så stor stad

• Lucky

Du kan absolut gå till Pelle svanslös huset med henne, men kolla upp att de har öppet så ni inte kommer dit och de har stängt! Har inte alltid öppet på vardagar nu tror jag!

Att mata fåglarna vid svandammen(ligger oxå nedanför sjukhuset bredvid Flustret och Fågelsången) brukar vara poppis!

• Proletariatet
    Lucky skrev 2009-09-17 20:55:25 följande:
    Du kan absolut gå till Pelle svanslös huset med henne, men kolla upp att de har öppet så ni inte kommer dit och de har stängt! Har inte alltid öppet på vardagar nu tror jag! Att mata fåglarna vid svandammen(ligger oxå nedanför sjukhuset bredvid Flustret och Fågelsången) brukar vara poppis!
    Hittade en hemsida och öppettiderna var mellan 10-14, tveksamt om vi kommer hinna då, men kanske.
    Just det, blir ju perfekt om man är påväg ner på stan för lite shopping, då går man ju ändå förbi där
  • Proletariatet
    Tutilure skrev 2009-09-17 20:44:27 följande:
    Upplandsmuséet har en Pettson och Findus-utställning, det är gratis inträde dessutom. www.upplandsmuseet.se/Sidor/UTSTALLNINGAR/FOR.../
    Det såg spännande ut! Ligger det någorlunda centralt eller?
    (För lat för att kolla på eniro)
  • Tutilure
    Futurum nobis est skrev 2009-09-17 20:59:32 följande:
    Det såg spännande ut! Ligger det någorlunda centralt eller? (För lat för att kolla på eniro)
    Ja, det ligger nedanför Domkyrkan. Vid ån.
  • bambigirl

Pelle svanslös hus passar fint för en 2,5 åring, dock tycker jag att det är dyrt då det är inträde för vuxna också...

Nickis är roligt om hon är klättra-typen som åker rutschkana. Min son på 3 år älskar det.

Lekparken alldeles vid sjukhuset är ganska kul. Tar man med bröd kan man dessutom mata ankorna alldeles där och det är ju jättekul.

• Proletariatet
    bambigirl skrev 2009-09-17 21:02:41 följande:
    Pelle svanslös hus passar fint för en 2,5 åring, dock tycker jag att det är dyrt då det är inträde för vuxna också...
    Det kostade inget för barn under tre stod det på hemsidan, så då behöver vi bara betala för mig
    www.pellesvansloshus.se/

Tack för tipsen!
  • Proletariatet

Futurum nobis est skrev 2009-09-17 21:14:11 följande:

Tack! Du är fantastisk
    Fast länken funkade visst inte.
    Men det brukar funka bra att fråga någon i närheten, de borde ju veta vad jag menar (förhoppningsvis)
  • Tutilure
    Futurum nobis est skrev 2009-09-17 21:15:51 följande:
    Futurum nobis est skrev 2009-09-17 21:14:11 följande: Fast länken funkade visst inte. Men det brukar funka bra att fråga någon i närheten, de borde ju veta vad jag menar (förhoppningsvis)
    Hopas att den här funkar bättre:
    gulasidorna.eniro.se/query/what/ip/single_ad/true/geo_area/Uppsala/advert_code/68208296_RS/referring_what/cs/search_word/Upplandsmuseet
  • Tutilure
    Futurum nobis est skrev 2009-09-17 21:14:11 följande:
    Tack! Du är fantastisk
    Varsågod! Jag är snäll idag!
  • Lucky

Om du går längs ån mot domkyrkan så kan du inte missa upplandsmuseet, ligger precis vid ån!

Svar på tråden Att göra i Uppsala med 2,5-åring?