Inlägg från: AnniPanni |Visa alla inlägg
  • AnniPanni

Nan 3 frågor !!!!!!!

I have a kid skrev 2009-09-18 01:35:38 följande:
    men kan man köra nan 2 då?? är hon inte för stor för det---anledningen till att vi har 6 månaders gröt och vällingär för att hon fick krånglig mage av 12 månaders.råd från bvc.....men hon äter mat från 1 år.
    Har ni testat att försiktigt gå över på 12-15 månaders gröt/välling? Dvs stegvis blanda 6mån välling med 8 månaders välling för att sen sakta gå uppåt.

Nan3 är istället för mjölk o rätt så onödigt till en 15månaders (som jag antar redan dricker mjölk?) Ge henne hellre då Nan2 som innehåller en hel del br saker MEN hon kommer ju inte bli mätt utan då mer ha det som komplement. Rent teoretiskt borde man ju kunna blanda i Nan i vällingen för att mer näringsinnehåll men vette tusan hur det fungerar i praktiken.
  • AnniPanni
    I have a kid skrev 2009-09-18 01:53:10 följande:
    tror inte nan å välling går att blanda....... nej vi ska köra på 6 månaders ett tag till på gröten å vällingen.men det är inte det som är problemet.utan att hon matvägrar offta å då är det gröt eller välling enda som går.tänker då att nan3 eller nan2 är bättre en gröt eller välling????hon dricker inte mjölk å äter inte ost.
    Jag förstår problemet, enbart Nan2 kommer hon dock inte att bli mätt på. Nu är alla barn olika men jag har också en periodvis matvägrande liten tjej. Nu är min dotter 20 månader och har en hel del hull då hon äter mkt bra mellan dessa matvägringsprioder. En 15 månaders som går och utvecklas behöver mer näring, fetter och järn än vad Nan2 ger. Visst kan det funka ett tag, risken är ju att barnet vänjer sig vid att äta lite trots att kroppen behöver med. Ja som man själv kan göra när man bantar eller äter för lite efter ett tag.
    Jag har alltid trott att barn utan problems reglerar sitt eget matintag efter vad kroppen behöver men den del barn har lte svårare att göra detta (säger inte att det är så med just din tjej).
    Välling o gröt är ok som enda föda under en begränsad tid men blir det mer och mer så bör man kontakta BVC för att se om man kan göra på något annat sätt, ge annan näring.
Svar på tråden Nan 3 frågor !!!!!!!