• Madicken

    Barnbok om hur barn blir till

    Hej
    Någon som har tips på bra barnböcker som beskriver hur barn blir till. Har för mig att det fanns en bok av en Katarina men kommer inte ihåg vad hon heter i efternamn.

  • Svar på tråden Barnbok om hur barn blir till
  • poik07

    "Jag vill också ha ett syskon" tror jag att den heter.

  • Tvåbarnsmorsan

    Finns ju boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson med jättebra bilder!

  • challe 1
    Tvåbarnsmorsan skrev 2009-09-18 08:25:34 följande:
    Finns ju boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson med jättebra bilder!
    fast det är ju ingen barnbok. när jag var liten hade vi en bok som hette typ stora boken om kroppen. handlade om allt från skrubb sår till bebisen i mammas mage.
  • Madicken
    Tvåbarnsmorsan skrev 2009-09-18 08:25:34 följande:
    Finns ju boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson med jättebra bilder!
    Den boken är bra att visa om man vill visa hur barnet växer i magen och föds men jag vill även ha en bok som förklarar lite enkelt hur befruktningen sker.
  • Madicken
    Balee skrev 2009-09-18 08:28:16 följande:
    Så blev jag till av Katarina Janouch.Superbra!
    Det var den jag menade!
  • Tvåbarnsmorsan

    Oj missade att det var barnbok hon var ute efter! Men det finns ju en bra med Håkan bråkan när dagisfröken är gravid och Håkan ska förklara för alla, den är bra!

  • Ts Mamma

    Det finns en till av samma som har skrivit Sune böckerna som beskriver på ett barns nivå hur ett arn blir till...

    *springer ner i dotterns rum och kollar vad den heter...*

    HÅKAN BRÅKAN OCH BEBISMYSTERIET
    hette den, den e både rolig och lärorik!!


    ~ Mamma till världens underbaraste prinsessa ~ * ~ ciccilin.blogspot.com ~
  • Ts Mamma
    Tvåbarnsmorsan skrev 2009-09-18 08:29:58 följande:
    Oj missade att det var barnbok hon var ute efter! Men det finns ju en bra med Håkan bråkan när dagisfröken är gravid och Håkan ska förklara för alla, den är bra!
    Det var den jag menade!!!
    ~ Mamma till världens underbaraste prinsessa ~ * ~ ciccilin.blogspot.com ~
  • mariliza

    När jag var liten hade vi en bok som hette Per Ida och minimum. Helt fantastisk! Fast, gillar man inte 70-talsprogg och hela tjottaballongen så ska man nog inte läsa den :D Men det förstod jag ju inte som barn, hur politiskt korrekt den var :D

  • Bibabba

    Vi har en bok som heter Snart har vi en baby. Sonen som blir 3 i november älskar den. Den handlar dock mest om hur bebisen växer i magen, hur den får mat o om att bli storebror/syster. Det beskrivs inte hur barnet blir till.

  • Gul13

    Här har vi läst både om Ida, Per och MInimum, Kråke i mammas mage, Håkan Bråkan och bebismysteriet men allra populärast har Så blev jag till av Katarina Janouch varit. Den är kanon och läses flitigt hemma hos oss.

Svar på tråden Barnbok om hur barn blir till