• qd girl

Löpartråden 11

Hej! Hänger gärna med här då jag så smått kommit igång med löpningen igen efter graviditet. Sprang rätt mycket innan men en graviditet tar kraften ur en. Men känns hur skönt som helst att börja springa igen.

• qd girl

Vad peppad man blir när man läser hur ni andra tränar. Vill så gärna komma ut lite fler gånger i veckan, men med en liten å en sambo som oxå tränar blir de inte allt för många pass (tyvärr). Måste bli bättring på det här, det är ju så skönt å komma ut å springa av sig lite. Hoppas på vara i form för Tjejmilen nästa år. Komma ned under 50 min kanske.

• qd girl

Vad taggad men blir av att fara ut å kuta lite när man läser om era träningar. Själv så har man blivit förkyld igen så det är väl bara att ta det lugnt å fara ut å promenera tills det halsonda går över iaf.

Det känns ju som man har en bit kvar till er andra, har för en gångs skull tagit det ganska lugnt för att inte bli sliten allt för fort. Det klassiska som de flesta förespråkar gå- spring träning. Ganska bra sätt att komma igång på efter en graviditet trycker då jag. Det är väl precis som med det mesta att man ska starta lugnt så man inte ledsnar direkt eller får världens träningsvärk.

Jaja, nu ska först den här onda halsen kureras så man kan ta sig ut i löparspåren igen.

• qd girl

Så var man äntligen tillbaka i löpspåret efter förkylning. Känns så skönt att komma igång igen, något som man verkligen saknade under graviditeten var ju att springa. Krävs ju lite till för att komma tillbaka till samma form som innan, måste bättra på flåset lite.

Försöker köra lite styrketräning här hemma, inte lätt alla gånger med en halv trött 9 månaders baby. Hade det inte varit så fruktansvärt dyrt med träningskort hade man nog köpt ett, för träningen blir ju betydligt effektivare där.

• qd girl

Vad alla är duktiga här i tråden.

Var i väg på årets längsta pass för min del, nästan 40 minuter (i snöslask dessutom) det känns verkligen som de är jobbigare å springa i sånt väder. Man börjar så smått börja komma igång igen. Känns så otroligt skönt. Måste försöka klämma in 2-3 löppass i veckan så man får lite bättre flås, för det känns när man ökar farten.

• qd girl

Vad alla är duktiga här i tråden.

Var i väg på årets längsta pass för min del, nästan 40 minuter (i snöslask dessutom) det känns verkligen som de är jobbigare å springa i sånt väder. Man börjar så smått börja komma igång igen. Känns så otroligt skönt. Måste försöka klämma in 2-3 löppass i veckan så man får lite bättre flås, för det känns när man ökar farten.

• qd girl

Körde mitt första lite snabbare pass idag på väääldigt länge. Blev först uppvärmning i 20 minuter sedan fartlek 5-4-3-2-1 kändes så skönt å rätt ok ändå. Kul att trycka på lite mera med benen. Kanske får mina vader betala detta imorgon?

Det är verkligen en kul period när man känner att man blir bättre å bättre för varje pass. De största förändringarna infinner ju sig i början, innan allt börja stagnera.

Svar på tråden Löpartråden 11