God kväll!
jag har varit lite slö här på sistone, inte ens läst allt det ni andra skriver, men jag vill bara upplysa om min status;
jag håller mig till höst/vinterplanen med tre träningspass per vecka. Ett pass bodypump och jag börjar bli ganska stark. Ibland blir det två om lusten anfaller. På det lägger jag ett lite längre löppass, ca 15 km, har ofta avverkats i duggregn och snålblåst, men det funkar ok, däremot är de tidsmässiga framstegen minimala, för att inte säga obefintliga. Och till sist ytterligare ett löppass bestående av intervaller/backträning eller terränglöpning runt en timme. Har lite planer på att aksnek var sjätte vecka ta en riktig pärs med runt fem avverkade mil, bara för att kolla läget, men detta är som sagt än så länge bara en plan...
Ambitionsnivån är inte så värst hög, men jag tillåter mig själv att endast upprätthålla status quo under de mörka månaderna och sedan göra lite framsteg under sommarhalvåret. Det tar ju tid att dricka glögg, möblera om bland hyacinterna, kolla bönderna på TV och allt annat världsligt...