Hej alla löpare.
Det blev en riktigt bra träningsvecka trots allt. Trots att jag knäckte till fotleden i tisdags och tog en halvt om halvt oplanerad vilodag i onsdags (vi hade gäster så det var mest därför men om jag inte hade varit lite rädd om foten hade jag nog kört ett litet roddpass framför TV:n efter att barnen somnat åtminstone... Jag är ju så fanatisk!
).
Söndag: ca 14 km löpning + core
Måndag: ca 7 km löpning
Tisdag: Styrka 1 (powerwalk som uppvärmning, styrka för rygg axlar biceps core, powerwalk som avslutning)
Onsdag: Vila (storstädning!)
Torsdag: 60 min spinning, 60 min poweryoga *oooooohhhh nice*
Fredag: Styrka 2 (15 min crosstrainer intervall som uppvärmning, styrka för bröst triceps rumpa ben, 15 min powerwalk på löpband med varierande speed/incline som avslutning)
Och så min vanliga morgonyoga såklart. Ibland blir det bara några solhälsningar och så hinner jag inte mer. Ibland hinner jag köra ett lite mer "fullständigt" yogapass med uppvärmningssövningar, många sittande o stående solhälsningar, benstyrka/krigare, rotationer, balansövningar, stretch, yogabrygga/hjulet, clownen o lite avslappning (basically att tvinga mig själv att sitta stilla, blunda och andas sjupt 10 andetag innan jag rusar iväg för att börja min dag...
).
Imorgon vilodag från träningen, JOBB *lite nervös*, mycket resande, umgås med min kära storebror som jag träffar alltför sällan, och släktträff hemma hos mina föräldrar! På söndag stort kalas med en massa släktingar, halva släkten fyller år typ samtidigt (min mormor fyller 90!) plus att det är Fars Dag... Det kommer bli massa smarrig mat och jag och min dotter ska baka en stor kladdig chokladtårta. INNAN jag hugger in på all festmaten tänkte jag kuta en runda, har packat löpargrejorna och längtar redan...
Ha en härlig helg!
K