• Waimea

Löpartråden 11

Kaya: Min söte make (som för övrigt är en riktig klippa, så söndagens bortfall är verkligen undantaget som bekräftar regeln) jagade ut mig på en rejäl runda igår kväll, for in till stan och körde en 14-kmrunda, så nu är han förlåten!

Yoijo: Grattis till den fina tiden.

Qd girl: Vad skoj! Blir lite sugen när jag läser..

• Waimea

Isold: jag undrade lite, jag också, var du tagit vägen men jag har ju sett att du tränar på som bara den just nu.. Du ska se att Espoo blir en walk in the park för dig

Maken har befunnit sig på kurs i Värnamo mån-tis-ons och jag jobbade i Nkpg igår så det har inte blivit mer löpning än måndagens runda. Det har dessutom varit pissväder och tidig uppstigning och gudvetallt, så jag har att skylla på..

Idag instruerade jag spinning, det var verkligen superskoj, jag blir så taggad när jag kör pass mer sällan. Sen var det otroligt skönt att röra på sig efter att ha suttit på tåg och suttit och jobbat en heldag.

Har en idé om två längre löppass i helgen, vi får väl se var jag landar.

Kattstugan: Intressant meny, det där..

• Waimea

Kaya: 60 min på milen är inte dåligt, hördu. Det kan variera så mkt från dag till dag när man springer, dessutom har du inte sprungit så långt så många gånger, spring samma runda ett par gånger utan att ta tiden och testa igen så ska du se att du når din målsättning!

• Waimea

Isold: 35 km är hela min veckoträning minus 5 km. Jag är så avis på dig!! Jag skulle vilja få till 5-6 mil i veckan, men med en liten bebis, novembermörker, en man som allt som oftast behöver jobba sena kvällar är det som förgjort. Får göra kvalitet av det jag hinner och bida min tid.. Det är inte så vansinnigt länge tills dess att ljuset kommer åter om kvällarna, även om det känns oändligt långt just nu. Får väl göra som Kattstugan annars och shoppa loss på en pannlampa.

Det blev två rundor i helgen - en på asfalt igår kväll, utmed alla gatljus där jag bor. Ett varv mäter drygt fyra km så det blev tre varv. Passade på att skrämma en granne med.. Inte skitkul, men vad gör man inte?? Skönt var det i alla fall, skönt och stjärnklart.

Idag tänkte jag två mil, eventuellt, och gav mig iväg på min favvorunda i regnet. Blev dock bara knappa 13 km, benen var lite trötta efter gårdagskvällen, ungarna sjuka och maken juste nog att släppa iväg mig mitt på dagen, så jag stannade där. Var en jobbig, men ändå skön runda, märktes att det blivit mycket flacklöpning på senare tid, så mer backintervaller åt Wai!

Kaya: Javisst, jag hör av mig om jag ska till Peking och har möjlighet att ses, vore skitskoj.. Din fredag lät gottig som attan!

• Waimea

Snillis: Jag har en man som fattat att jag behöver träna för att må bra, han är helt fantastiskt förstående. Sedan försöker jag alltid snika in mina pass så att det krånglar till så lite som möjligt för honom och resten av familjen. Det brukar bli löpning på kvällen när barnen somnat, på luncherna de dagar jag jobbat, någon runda på dagen när jag lämnar lilltjejen hos farmor i en timme och ridningen har jag fått löfte om att åka iväg på. Hans stora fritidsintresse är tackochlov renovering, så han är i stort sett alltid hemma om kvällarna. Men Snillis, visst var det du som hade en ultralöpande man?? Det måste vara en utmaning om något, att synka era liv/träningar/familj..

• Waimea

Rövardotter: Frisk nu? Skönt isf.

Blev en milrunda i mörkret på elljusspåret. De trötta benen var pigga och fräscha idag, jätteskönt!

• Waimea

Kaya: Du är otrolig - och otålig. Värre än jag. Superfin tid på din runda, ju och jättebra att du fick till lite intervaller.

• Waimea

Första avåkningen på min lilla Greta-pålle ikväll. Vi kom i galopp mot ett räcke i alldeles för låg fart, och då tappar Greta sin hals.. och jag min balans.. Tror in i det längsta att det ska gå att rädda upp hela situationen, men när jag ligger på gretas hals och typ håller henne i öronen så inser jag att näe, det här går nog inte, varpå Greta distinkt ruskar av mig. Min kommentar innan fallet är 'nu åker jag av', högt och ljudligt, sen kommer ett 'fan också' efteråt, det fick jag i alla fall återberättat.

Gud. Jag låg och tuggade grus och bara skrattade. Jag har varit så rädd, så rädd för att åka av, och nu när jag väl gör det blir det något slags antiklimax. Vi hoppade hela banan igen, med betydligt bättre fart och nästa lektion är det jag som bjussar på tårta. Ingen skada, bara lite ömma mjukdelar skulle jag gissa. Det gjorde mer ont att trilla på Lidingöloppet. Nu tror jag att min skräck är botad!

Hann med en löprunda under förmiddagen, 11.5 km, lilltjejen hos farmor. Vidrigt apjobbigt hela vägen och ändå ingen speciell tid, har sprungit samma runda betydligt snabbare. Så olika det är. Skönt efteråt iaf.

Kattstugan: Elände, då, hoppas du mår bättre i morgon!

Kaya: Skönt att det inte var allvarligt!

• Waimea

Rövardotter: Fy vad tråkigt, det verkar som om du åkt på en riktigt tjurig variant av influensan. Jag hade influensa i våras och jag minns att det tog evigheter innan eländet var borta ur kroppen. Först en vecka med hög feber och skit och sen ont i halsen, snuva och flåsigt rätt länge efteråt.

Jag håller alla tummar och tår för att det ger med sig ja.

Verkar ha klarat min lilla avåkning med stil i alla fall, har inte särskilt ont någonstans. Vet inte om du skulle vilja se eländet när jag rider, men roligt är det i alla fall

• Waimea

Rövardotter: Känns som om ditt immunförsvar har det lite kämpigt just nu. Stackars dig! *styrkekram*

Kattstugan: Haha, jo, det låter som ett välförtjänt julbord. Skönt pass, jag önskar jag hade en lika ambitiös löpklubb här, men det verkar svårt.

Jag hämtade grannens hund idag (hon flög ut fullständigt överlycklig, hon har lärt sig vad som väntar när jag är träningsklädd) och så tassade vi runt i skogen, stilla och lugnt och bara njöt av det fantastiska nästan-solskenvädret och kylan som nöp lite i kinderna. Mmmm.

• Waimea

Kaya: Ibland har man såna dagar också.. Man måste ha de lusiga träningspassen i minnet för att verkligen kunna njuta de dagar allt känns toppen.

Själv har jag icke motionerat en meter sedan i söndags. Ett appressat jobbschema för min man och ett pågående renoveringsprojekt i köket (håller på och gör iordning ett skafferi) prioriterade ned träningen..

Igår blev det åtminstone en ridlektion, mkt sitsträning vilket känns. Himmel, jag rider mest små hästar annars, men igår var det dags för Dunder. Stor och lång och jag vet inte vad, men avslutningen var fin.. Till min glädje blev jag erbjuden en egen plats i dressyrspecialgruppen jag rider i (har bara delat med en tjej tillfälligt), jag trodde jag var lite för dålig för den gruppen men tydligen inte. Superskoj!

Ikväll ska jag faktiskt ut och äta efter jobbet, så jag blir kvar i stan och laddar för vaccinering och löprunda, i nämnd ordning. Siktar på att komma ifrån jobbet lite tidigt så att jag kan ta en 15-kmrunda iaf, men med min vanliga tidsoptimism får jag väl vrålkuta milen. I morgon är det dags att instruera cykelpass igen, blir sista gången med detta pass, sen ska jag knåpa ihop ett nytt pass att köra under julschemat.

Må gott alla, här skiner faktiskt solen idag. Mmm. Samma igår, då var jag och ungarna ute och gick en runda och matade hästarna hemma. Det gör verkligen skillnad med sol och lite rimfrost.

• Waimea

Kaya: Jag brukar tycka att rundor mitt på dagen är segast, förmodligen för att jag har lite fattigt med energi i kroppen. Länge sedan jag åt ordentligt (förutom frukost då) och en nära förestående lunch borgar för att det blir apsegt.

Ingen löpning igår, jobbade till sex och for iväg och åt middag med ett par kompisar. Nu är det fyra dagar sedan jag körde ett konditionspass, fy vad illa det känns. Nåja, det blir i alla fall cykling som instruktör idag och om tiden tillåter ger jag mig ut på en kort löptur innan. Måste maxa dagsljus- och friskluftsintaget, känner jag.

Vaccinerade mig igår så jag har en öm högerarm, men annars inga känningar av det. Skönt.

• Waimea

Kaya: Jag avskyr att springa i värme och sol. Över 20 grader och jag lider.

Idag blev det Body Pump - kvartalsutbildning, första gången jag körde BP på säkert 7 månader. Skitkul. Sedan kved hela kroppen efter löpning efter fem dagar utan ett enda litet steg och inget att skylla på, så när mannen sade att han och barnen var ute och for kan ni ju gissa var jag försvann.. En femkmrunda i skogen hemma innan mörkret blev kompakt. Jobbigt eftersom musklerna var trötta, men åh, så ljuvligt att få flåsa lite.

• Waimea

Hej på er!

Igår blev det 16 km skön långtur - MEN-ajajaj, jag fick ont i knäet för andra gången. Efter att ha läst på lite så tror jag att det är typ löparknä, säkert för mkt asfalt, korta lårmuskler och kanske ett lite förändrat löpsteg efter kiropraktorbesök. Här ska stretchas i alla fall!

• Waimea

Isold: det börjar dra ihop sig inför Espoo nu, va?

Kaya: Äsch då, tjurigt värre, hoppas det ger med sig med sjukan.

Själv är jag lite snuvig och har ridit de två senaste dagarna. Hade en plan om en löptur i kväll, men jag tror det får vara. Känns tungt så det räcker i huvud och näsa.

• Waimea

Förkyld.. Hu. Inget kul.
    Blev inget mer sprunget förra veckan, alla scheman krockande, men jag red tre lektioner så hyfsat med bålträning.

Idag har jag varit ute 1 ½ timme med grannens hund på skön långpromme. Blir ny promme i snön i eftermiddag! Känner av knäet lite, lite när jag går, inte bra alls. Måste komma igång med stretchen och boka tid hos kiropraktorn igen.

• Waimea

Stackars Kaya.. Jag lider med dig.

Själv snörvlar jag på, ska hålla 75 min spinning i morgon kväll, har knåpat ihop ett roligt pass de två senaste nätterna.. Hoppas att det inte blir sämre.

Har varit ute med barnen i den härliga snön, massor av pulkaåkning, man får passa på när tillfälle ges! Det är som att bo i en vintersaga sådana här dagar, dessutom ligger bästa pulkabacken rätt över vägen.

Svar på tråden Löpartråden 11