• tindra 06

Anatomi på ssk programmet

Någon som har något tips på hur man ska klara anatomin på ssk-programmet efter att ha kuggat 5 gånger?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-18 15:08
    Har dyslexi med och ingen möjlighet att läsa om kursen, då de har ändra kursupplägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-24 13:16
    Så nu har jag pratat med min nya skolan (har bytt universitet av olika anledningar) och det gick bra att göra anatomin hos de istället.

• Svar på tråden Anatomi på ssk programmet
  • imaj

Plugga, plugga, plugga... Läser du om kursen igen nu när du kuggat så pass många ggr? Tänkte i så fall kan det nog vara väldigt bra att anteckna allt lärarna antecknar. Sen så är det bra om man gör egna instuderingsfrågor med hjälp av uppnående målen, d.v.s. om ni nu inte har instuderingsfrågor.

Detta var mina små tips... Lycka till!

• tindra 06
    imaj skrev 2009-09-18 15:05:44 följande:
    Plugga, plugga, plugga... Läser du om kursen igen nu när du kuggat så pass många ggr? Tänkte i så fall kan det nog vara väldigt bra att anteckna allt lärarna antecknar. Sen så är det bra om man gör egna instuderingsfrågor med hjälp av uppnående målen, d.v.s. om ni nu inte har instuderingsfrågor. Detta var mina små tips... Lycka till!
    De har ändrat den kursen så jag har ingen mäljighet att läsa om själva kursen, tyvärr Blir att plugga med det jag ahr på egen hand. Det jag har svårt med är framförallt alla kroppsdelar vi ska kunna.
  • Neko

Du kan be läraren om att få göra en hemtenta kanske? Det fick jag på en cellbiologikurs jag fått icke godkänt på två gånger och som hade slutat att gå. Då får man hem några frågor att svara väldigt utförligt på, men man får använda boken/internet så det är lättare =)

• tindra 06
    Neko skrev 2009-09-18 15:10:32 följande:
    Du kan be läraren om att få göra en hemtenta kanske? Det fick jag på en cellbiologikurs jag fått icke godkänt på två gånger och som hade slutat att gå. Då får man hem några frågor att svara väldigt utförligt på, men man får använda boken/internet så det är lättare =)
    kasnke det går. fast då öär ju anatomibilderna ett problem. men jag ska kolla det.
  • tindra 06

funderade på att kolla om jag kan dela upp tentan på två deltentor, en med alla bilder och en med det andra. någon som vet om det går?

• imaj
    tindra 06 skrev 2009-09-18 15:19:23 följande:
    funderade på att kolla om jag kan dela upp tentan på två deltentor, en med alla bilder och en med det andra. någon som vet om det går?
    Jo det kanske går... Var pluggar du?
  • tindra 06
    imaj skrev 2009-09-18 19:01:34 följande:
    Jo det kanske går... Var pluggar du?
    LTU, Luleå Tekniska Universitet
  • imaj
    tindra 06 skrev 2009-09-18 21:03:48 följande:
    LTU, Luleå Tekniska Universitet
    Okej. Vilken lärare?
  • tindra 06
    imaj skrev 2009-09-18 21:26:11 följande:
    Okej. Vilken lärare?
    Lanto
  • LillaMysan

tindra 06 skrev 2009-09-18 22:29:27 följande:

Lanto
    Jag pluggar också på LTU och ska börja med anatomin med Lanto om en vecka! Han sa till oss i början att om vi behövde hjälp med instuderingsfrågor eller annat var det bara att säga till! Om du har dyslexi borde du väll få någon slags extra studiehjälp för det? Lycka till...
Svar på tråden Anatomi på ssk programmet