• elinamedtheo

ja - fördomar men börjar tro att dom stämmer nu!

Bara idag har jag sett säkert 4-5 tjejer som ser ut att vara under 20 som beter sig som riktigt wt. Röker när dom har sina barn i knät, ser allmänt traschiga ut osv. Alltså hur ska deras barn växa upp och bli bra människor när deras mammor beter sig som snorungar? Jag blir trött på småbrudar som skaffar barn. Speciellt små skitungar som tror att allt är frid och fröjd och att det är roligt med barn. Gulligull och sedan lämnar deras pojkvän dom och dom upptäcker att det kanske inte var så roligt trots allt.
    Läste en blogg idag om en tjej som var 16 som var gravid och hon levde på soc och tyckte att det var hennes rättighet att få pengar från soc för att hon var gravid nu.
    Och nej, visst, alla unga mammor beter sig inte såhär men ni som gör det: VÄX UPP! Vi kommer ha ett gäng tonåringar i framtiden som kommer vara bedrövliga för att deras mammor inte kunde uppfostra dom eftersom dom var så upptagna med att röka och festa. Finns preventivmedel eller abort.

• Svar på tråden ja - fördomar men börjar tro att dom stämmer nu!
  • lafe 74

vad är det dom säger barn skaffar barn och världen blir full av småjävlar!

• Louvre

Jag känner att jag blir så trött när jag ser den här typen av ungdomsrevolt, att skaffa barn "när man inte får".
    Det är ju inte som att färga håret rosa, eller skaffa en piercing...
    Ett barn är ju inte övergående fas som dessa tjejer kan lägga bakom sig och glömma.
    De gör ju säkert de bästa de bara kan och orkar men det är inte tillräckligt, ett barn behöver mer än ett annat barns omsorg.

• hannahlilla

Klart att det är förjävligt men nu ska vi väl fan inte överdriva. Att unga tjejer skaffar barn är knappast det största problemet i samhället.

• AdriansMorsa

Jag håller med om att det finns riktiga rötägg till unga mammor och det gör mig så arg. Det är tack vare dessa mammor som jag så ofta känner skam över att vara ung mamma. Jag som slutade röka så fort jag fick veta att jag var gravid, jag som efter 5 år som vegetarian började äta kött så fort jag fick veta att jag var gravid, jag som gör allt för min son! Det finns mängder med unga, BRA mammor där ute. Men tyvärr är det ju inte de som folk lägger märke till.
    Men det finns även äldre mammor som inte borde ha barn. Det är inte åldern som avgör hur bra mamma man är.
    Dessutom ska man inte vara så snabb med att döma andra! Du har ingen aning om hur deras livssituation ser ut!
    Och på tal om preventivmedel och abort - jag blev gravid trots kondom, åkte till Japan för att studera (ovetande om graviditeten) när jag sedan kom hem var det för sent för abort! Då är det bara att acceptera läget och försöka göra så gott man kan.

• Busigt89

Håller med! Det finns dom som gör mig arga att dom över huvudet taget har barn, sen finns de ju dom som är hur bra mammor som helst till sina barn

• NikkiGärdström

Dom flesta idioterna är tyvärr födda av "gamla" mammor, så jag tror inte din teori håller.

• ruben10

Unga föräldrar är rätt trashiga!, och jag tycker att vi inte är ideal familjen eller kärnfamiljen!
    men min familj försöker få bort stämpeln!
    men om 1 år är stämpeln borta då är jag utbildad :)

• LaHabana

Vad räknas egentligen som unga mammor i resonemang som dessa? Jag anser mig själv vara en ung mamma i relation till att medelåldern här är att skaffa sitt första barn vid 35. och jag är 21 år. alltså 14 år yngre än medel. Men jag anser inte att jag är barnn själv eller inte kan ta ansvar för mitt eget liv eller mitt barns liv. Så vad menas egentligen med en ung mamma?

• Babymammy

Jag håller verkligen inte med! Själv är jag ung mamma och stolt!
    20 år och har två barn.. Äldsta fyller 2 om 1 månad & minsta snart 7
    månader. Jag och min sambo , barnens pappa är fullkomligt lyckliga
    och älskar våra barn mest av allt. Bor i en jättefin lägenhet , Själv är jag
    mamma ledig och han jobbar. Blev gravid när jag var 17 år..
    Och hela mitt liv har förendrats efter det.. Och bara till det bättre.
    Jag varken festar , röker eller klär mig trashigt! Sluta ha alla dessa fördommar
    mot unga. Vissa av oss klarar faktist mer än ni tror!
    Jag lägger all min tid på barnen och älskar att leka , åka iväg på utflykter
    och ge dom fina minnen. Jag har fantasi och energie! Precis som det ska
    vara. Mina barn älskar oss och är väldigt bra uppfostrade.

20 år och 2 barns mamma! UNG OCH STOLT!

Svar på tråden ja - fördomar men börjar tro att dom stämmer nu!