PCO20 skrev 2009-09-21 20:00:16 följande:
Det ÄR hemskt att se sånt, men dessvärre har jag vänner i min ålder som har föräldrar som dricker mycket, är ute och festar, klär sig opassande, röker inomhus med sina barn, köper ut alkohol, köper ut tobak osv osv. När jag var 14 år hade jag jättemånga kompisar som hade föräldrar som köpte ut till dom, lät dom vara ute nätterna långa osv. Dessa föräldrar var säkert 40+ Jag ser också yngre mammor som inte tar ansvar, som medvetet planerar barn trots att dom inte har varken ekonomin eller hälsan till det. Jag ser mammor som är 30 år som skaffar barn trots att de är arbetslösa och inte VILL jobba, trots att de inte har någon pojkvän/sambo osv osv.Så ja, det finns ju ett stort problem i det här landet och i resten av världen.Men om ni enbart ser åldern som ett problem så är ni ju inte särskilt smarta. Ursäkta men, då kan man ju börja undra hur gamla ni ä
r.OM ni bryr er om barnens bästa så tror inte jag att detta hjälper. Många "hakar" upp sig på alla stackars bebisar som har unga föräldrar, men tänk då på alla tonårsbarn som har det jobbigt?!Min poäng är väl bara att det finns folk till ALLT, oavsett ålder.
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Många av dessa problem finns hos äldre mammor oxå, men nu startade ts en tråd om vad hon sett hos många unga. Och absolut, jag skulle kunna starta en liknande tråd om "gamla" mammor, men nu var det unga mammor det handlade om. Det som kanske e skillnaden e att i speciellt tonåren har man sååå mycket hormoner som spökar, man förändras så otroligt mycket och får mycket nya ideér och är oftast inte moget att kunna ta ett sådant beslut. OFTAST. Finns mycket bra unga mammor och många dåliga äldre mammor.