• Äventyr

När kan man ta fram julbelysningen?

Det börjar bli så mörkt på kvällarna. Jag har byggt ett litet rosentorn på vår lilla uteplats och jag har sån lust att ta vår julbelysning (små vita lysdioder, inget blinkande eller nåt) och sätta upp där. Tycker grannarna att man är galen då? Alternativt vilket datum är okej? :)

• Svar på tråden När kan man ta fram julbelysningen?
  • Parenthood

Ta fram? Ska man lägga undan den?
    Jag tyckte iofs att det va lite slöseri när den tände sig när det var ljust ute tidigare i somras, men nu lyser den fint i fönstret.

• Äventyr

:) Tack för svaret.

Mitt torn är typ 2 m högt och står så att många ser det så därför är jag lite nyfiken att höra vad ni säger. Jag vill inte riktigt trigga igång julkänslor.

• Fille Fjonkan

Jag skulle inte ta fram den ännu i alla fall. Vi brukar (försöka) vänta till första advent.

Fast det finns ju inget som hindrar att man har trädgårdsbelysning året om. Så det beror på vad man väljer att kalla det

• EJai

1 dec kanske. kolla om inte det kan finnas nått annat syggt i belysning och ha tills dess

• Busigt89

Vi brukar sätta upp allt julpynt och så sista helgen i november :)

• carola1977

När det är mörkt på kvällen är det ju mysigt med belysning ute, fast jag brukar nog inte sätta upp ljusslingan på balkongen förrän november. Däremot har jag kvar den halva våren, tills kvällarna blir ljusa .

• Lena

julbelysning vid 1:a advent men trädgårdsbelysning kan man ha så fort det blir mörkt

• Äventyr

Hmm...vi har redan sådana där pinnar man sticker ner i jorden men de drivs ju med solljus och syns inte så mycket nu.

Jag borde väl vänta. Men max till mitten av november.

Har någon sett något annat i belysningsväg som passar bättre på hösten?

• Lena
    Äventyr skrev 2009-09-18 22:14:52 följande:
    Hmm...vi har redan sådana där pinnar man sticker ner i jorden men de drivs ju med solljus och syns inte så mycket nu. Jag borde väl vänta. Men max till mitten av november. Har någon sett något annat i belysningsväg som passar bättre på hösten?
    spotar som belyser växterna kan vara en ide.
  • Äventyr

Ja, en liten spot på min buxbom i kruka kanske? Den kan egentligen vara ganska mini, räcker att jag ser den inifrån...

• M Y L F

Jag har vissa "julljus" året runt. Krångligt att plocka bort och nu när det är mörkt så lyser det så mysigt. Vem bryr sig om grannarna? Sätt du upp och njut.

• ebij

Skit i grannarna! En vanlig ljusslinga kan ju knappast räknas som julbelysning... eller sånna torn eller kransar med ljusslinga på... det har jag uppe året runt där det passar!

Här hemma hade julbelysningen åkt upp i mitten av oktober om jag fått bestämma... Min sambo är inte lika villig som jag...

julstjärnor och adventsljusstakar skall jag dock sätta upp 15 november... längtar redan dit!

Svar på tråden När kan man ta fram julbelysningen?