Ska jag behöva ha det såhär
Jag lägger inlägget här då det handlar en del om ekonomi.
Det är såhär att jag bor i en hyresrätt sedan drygt 1 år tillbaka. För några månader sedan hade vi en vattenskada i en lägenhet på våning 1,jag bor på våning 7.
För drygt en månad sedan fick jag veta att dom skulle renovera badrummet pga detta fine tänkte jag det kan väl behövas,fick välja kakel osv själv.
Nu har dom rivit ur ALLT i badrummet dvs det går inte att använda överhuvudtaget,jag får ducha och gå på toa i en annan lägenhet i huset som står ledig just nu.
Men det jag retar mig på är att nu har det varit såhär i 3 veckor utan att dom börjat kakla och deras jäkla maskiner som tydligen MÅSTE stå på dygnet runt i badrummet,detta gör att dom drar EL ifrån MIG.
Min el räkning brukar vara på 3-400 kr/månaden men denna månad var den på 800 spänn pga deras maskiner. Både mamma och killen tycker jag ska kräva att företaget betalar sin del som dom drar ström för och det anser jag oxå för med min pension funkar inte detta,och eftersom dom inte börjat kakla än så lär det vara såhär ett bra tag till.
Sen tänker killen hjälpa mig att kräva att jag ska betala mindre hyra el ingen alls i oktrober eftersom jag inte kan använda mitt badrum överhuvudtaget utan måste låna andras eller åka ner varje gång jag ska pissa.
Jag betalar hyra för HELA lägenheten och ska då f*n kunna använda den oxå vilket jag nu inte kan.
Vad tycker och anser ni? har vi rätt att kräva det.
Inte nog med detta,i årsskiftet höjdes hyran som dom normalt gör+att dom ska höja med typ 200 spänn till NU EFTER RENOVERINGEN för att standarn ökar. Renoveringen var INTE frivillig,hade jag inte velat ha det hade dom gjort det ändå.
Det blir ju väldigt dyrt för mig,merän halva min inkomst går ju till el och hyra som det är nu och jag har inte råd med det helt enkelt.