Inlägg från: Stella81 |Visa alla inlägg
  • Stella81

Easywalker Duo

Easy Walker finns hos butiken Familjetorget i Orminge utanför Sthlm, det är den enda som har den hemma tror jag för jag har också letat. www.familjetorget.se Där finns UJ också så där kan man jämföra bredvid varandra. Tyvärr är sittläget inte helt upprätt, vet inte om det är mer upprätt än UJ.

Jag tycker att fördelarna är (jämfört med UJ):

+ lättare att få på/av liggdel
    + 1 kg lättare
    + blir smidigare ihopfälld. UJ blir jättelång och platt, EW blir kort och högre men betydligt smidigare att lyfta ihopfälld tyckte jag.
    + två sufletter
    + lite större liggdel (och mer rejäl).

Det enda minuset jag kan komma på är att den är 1 cm bredare än UJ... Annars tyckte jag mycket mer om EW när jag testade i butiken. Ska beställa en snart.

• Stella81

Jo, och en stor fördel är att man kan fästa babyskydd med adaptrar på EW men inte på UJ, men det beror ju på om man använder det eller inte, vi gjorde det jättemycket med första och vill ha den möjligheten nu också.

• Stella81
    Funderingar skrev 2009-09-20 09:46:26 följande:
    Oj vilka bra svar! Tack för tipset om var jag kan hitta den i butik också Stella81, dit ska vi åka! Vet ni vad skillnaderna är mellan årsmodellerna? Sufletten ser väl annorlunda ut på -08 och -09 t.ex.? Finns det fler skillnader, om man ska kika lite på begagnatmarknaden också menar jag.
    Såhär står det på Familjetorgets hemsida om nyheterna på 09:orna:
    Liggkorgen blir lättare att ta av och på chassit
    Sufletten är en ny modell
    Ett UV-nät i sufletten som ser ut som ett myggnät
    Ryggplattan i sittdelen är förstärkt samt att ryggen är mer vadderad.
    5 punktsbältet har nu 3 nivåer istället för tidigare 2 nivåer.

Där står priser också, kollade bara syskonvagnen:

Pris sittvagn: 8499:- - Chassi, sittdelar, sufflett, regnskydd, frontbåge, varukorg.
    Pris sittvagn + 1 liggdel 10698:- Chassi, sittdelar, 1 liggdel, sufflett, regnskydd, frontbåge, varukorg.
    Pris sittvagn + 2 liggdelar 12897:- Chassi, sittdelar, 2 liggdelar, sufflett, regnskydd, frontbåge, varukorg

Soffsan - beställde du från barnensgruva? Har hört fler som det tagit jättelång tid därifrån... Familjetorget sa att det skulle ta 3 veckor, hoppas det stämmmer..
  • Stella81

Vad kostar den där, hittar inget på hemsidan? Säljer de bara den i sin butik? Har inte ens tänkt på det, men det kanske kommer -10:or snart...tänkte att 09:orna just kommit, hänger inte riktigt med i tiden Vi behöver den kring nyår så jag gissar på att det blir en -09 för oss.

• Stella81

Vad bra med info om Pippilotta, har hört samma sak om Barnens Gruva att de har leveransproblem. Ska köpa på Familjetorget, har hört bra om dem + att jag vill kunna åka till en riktig butik om det skulle vara nån reklamation, det har jag saknat med min Bugaboo som vi beställde från Holland.

Ice82 - Det verkar ju jättekonstigt att den ska gnissla, det gjorde i alla fall inte den som jag provkörde och ingen vagn ska ju gnissla så det måste ha varit fel på den.

Vi fick inte heller demat babyskyddsfunktionen eftersom de inte heller sålde MaxiCosi, det enda hon sa var att det inte var lika enkelt att "bara klicka i" som jag var van vid på Bugaboon, men det säger ju inte så mycket... Ska köpa adaptrar i alla fall och hoppas på det bästa.

Så - nu till det svåraste - färgen Är inne på svart eller brun, kan inte bestämma Har en brun bugaboo och trivs jättebra med den...men kanske dags att förnya sig?

• Stella81

Ice82 - Jag ska ha kvar min Skiphop Duo, där behöver man inte använda axelremmen utan det finns två korta band på varje sida som man kan spänna fast runt och då spelar det ingen roll hur brett handtaget är. Annars finns det ju tex Skiphop för syskonvagnar. Vet bara en fysisk butik här i Stockholm som har vagnen hemma och det är Familjetorget i Orminge, där var det jättebra service, men det kanske är för långt att åka för er.

Blir nog en svart för oss också...men jag är lite rädd att den ska bli solblekt, känns som att svart lättare blir det? Någon som vet något om tygkvaliteten?

• Stella81

Vilket bra pris det var på Odenplans Barnvagnar, 9999:- för vagnen + 1 liggdel, det billigaste jag sett hittills. Måste nog bli ett besök dit och kolla, hoppas på att det är -09:or som är till det priset och att de har vagnarna hemma.

• Stella81

Saltstänk - Skönt att höra att ni är nöjda, jag ska beställa min därifrån också snart.

Vi ska få en lillebror runt nyår och jag undrar lite hur ni som ska ha vagnen i vinter tänker bädda i liggdelen? På familjetorget visade de en superfin liggdelsåkpåse från Teutonia, men då blev ju den redan rätt smala liggdelen ännu mindre och jag är lite nervös att min bebis kommer att växa ur den för snabbt (storebror var rätt stor när han föddes) med overaller och åkpåsar. Kanske lammskinn och filt räcker för en sthlmsvinter? Min första är född på våren, och då hade vi ju en vanliga stor liggdel och bytte till sittdelen innan vintern, så jag har inga erfarenheter alls av "vinterklädsel" i en liggdel. Erfarenheter mottages tacksamt, speciellt från er som ska köpa eller har EW.

• Stella81

Saltstänk - Förresten, glömde fråga om du tycker att det är lätt att sätta dit och ta bort babyskyddet från vagnen? På bugaboon som jag har var det superlätt och på familjetorget sa de att det inte var lika lätt, men det säger ju inte så mycket...

• Stella81

Bra tips om Babyland, kul att de också börjat sälja den.

• Stella81
    JBack skrev 2009-10-07 12:07:22 följande:
    De hade vagnen inne på Babyland Barkaby men jag måste säga att jag blev klart besviken på vagnen.Visst den känns gedigen men den var jäkla krånglig att fälla ihop och jag upplevde den som mycket större även tex BJ City elite sport i hopfällt läge. Dessutom var det onödigt svårt att låsa främre hjulen i rakt läge.Sedan kan jag aldrig sluta att förundras över servicenivån på Babyland, trots att jag nästan var ensam i butiken gick det knappt att få hjälp.Jäkla synd att BJ inte har några hårdliftar till sin City elite sport double. Hade varit ett givet köp.
    Ja, det har du rätt i - servicen där brukar inte vara nåt vidare...känns bättre att stödja de som har bättre service. Jag tycker tvärtom att vagnen var lätt att fälla ihop men det var kanske för att jag jämförde med UJ och tyckte den var svårare. Håller med om City Elite, det verkar som en jättebra vagn.
  • Stella81

Är det förresten någon som har EW:s åkpåse eller sett dem live? Tycker de ser så korta ut på bilderna... Är lite inne på Simple Worlds åkpåsar istället men det är ju alltid kul att kunna matcha i samma färg Undrar också om det verkligen funkar att lägga åkpåseunderdelen i den lilla liggdelen, visst måste den sticka upp runtom?

• Stella81

Funderingar - Jag tänker så att jag måste ha en åkpåse till sittdelen sen men inte ett fårskinn, därför skulle jag gärna kunna lägga ned underdelen i liggdelen istället för att köpa ett fårskinn också.

Saltstänk - Har du testat att lägga ned underdelen i liggdelen och hur passar den isf?

• Stella81

Nu har jag äntligen beställt en EW, det blev en svart till slut. Köpte på Babyland i Barkarby och de hade hemma till och med...tog inte med den hem dock eftersom vi har 9 veckor kvar. Ska bli så kul att testköra hemma sen.

• Stella81

Absolut, jag återkommer efter nyår

• Stella81
    Saltstänk skrev 2009-10-26 13:02:08 följande:
    Ja, vi måste kanske starta en Easy Walker Duo snacktråd
  • Stella81
    Saltstänk skrev 2009-11-23 10:23:29 följande:
    Nu har vi invigt vår EW! Jättenöjda! Dels en vända med vagn och bilbarnstolarna, som jag kan lova väckte uppmärksamhet. Alla vi mötte var tvugna att kommentera vagnen, ingen brydde sig om tvillingarna . Vi har även varit å en promenad, dock kort sådan, med liggdelarna. Fungerade utmärkt, även på lite lättare terräng.
    Så kul att höra! Nu är det bara några veckor tills jag förhoppningsvis får inviga våran, har inte hämtat ut den än. Funderar på en Wallaboo åkpåse till liggdelen, tyckte den såg så mysig ut: www.mammashop.se/babyartiklar/akpasar/akpase-newborn-wallaboo-svart.html
  • Stella81

Finns ju sån "back to black" för kläder, kanske kan det funka?

• Stella81

Igår hämtade vi ut vår vagn, så fin den var Ska bli kul att provköra den om några veckor, och när vi har pumpat hjulen. Tycker att de borde kunna skicka med ett sånt där munstycke som passar till cykelpumpar.... Men får kolla på Claes Ohlson efter den där pumpen som passade.

Blivande storebror är väldigt förtjust i liggdelen så nu agerar den koja här på golvet

Är det förresten någon som vet vad den stora grå tygpåsen som ser ut som ett örngott är till för?

• Stella81

Vi köpte vår på Babyland. Såg att de hade kampanj på enkelvagnarna i armt och brun, tror inte det gällde duo också men du kan ju kolla.

Svar på tråden Easywalker Duo