Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Easywalker Duo

Är också på jakt efter en easy walker, men har inte heller sett dom i verklighet någon gång.

Jag har fastnat för ew hellre än uj just för de finns 2 sufletter, annars är dom nog relativt lika tror jag.

• Annamamma 83

Pippilotta är billigast!!!!!!!!!!!!

Jag är så nyfiken om vad för nyheter de blir på -10
    Jag har långt kvar till bf, så ja kikar bara runt efter vagn i smyg så länge =)
    Jag behöver ha min vagn lev i mars-10 så då borde ja väl kunna vänta på en -10????

• Annamamma 83
    Stella81 skrev 2009-09-20 12:49:34 följande:
    Vad kostar den där, hittar inget på hemsidan? Säljer de bara den i sin butik? Har inte ens tänkt på det, men det kanske kommer -10:or snart...tänkte att 09:orna just kommit, hänger inte riktigt med i tiden Vi behöver den kring nyår så jag gissar på att det blir en -09 för oss.
    men va tusan, ja tittade på dom vagnarna häromdagen o nu är de puts väck????

de kosta runt 10 för en duo + liggdel, fri frakt. Det var inte över 10 i alla fall.

måste blivit nåt fel på sida, för ja var i kontakt med dom om -10 vagnarna o de sa aldrig nåt om att de skulle ta bort dom???

Vi fick vår son vid års skiftet o då fick vi ta en 07 a. Han var beräknad januari-08
  • Annamamma 83

Fru Darcy skrev 2009-09-20 14:02:30 följande:

Annamamma 83 skrev 2009-09-20 12:25:29 följande: Pippilotta har stora ekonomiska problem just nu,vet flera som inte har fått sina varor trots betalning! Beställ INTE därifrån!
    OJ!

Tack så mkt

de krångla massa när ja beställde jackor en gång. De sa att de berodde på krångel med lagerstatus, så ja godtog den ursäkten o tänkte de var en engångs grej.
    Ren tur att ja inte var i behov av vagn riktigt än, annars hade ja kanske hunnit beställa innan ja sett detta!

tack tack
  • Annamamma 83
    Ice82 skrev 2009-09-20 16:20:37 följande:
    Hej! Är till 99% bestämt att vi ska köpa en Easywalker DUO tills nästa barn kommer i mars. Om det inte är så att det hinner dyka upp en mycket bättre och snyggare vagn Men de chanserna tror jag är rätt små. Vi bor i Gävle och här finns det ingen affär som säljer Easywalker så vi åkte till Leklust i Uppsala och kolla på vagnen... den enda nackdel vi märkte då på vagnen var att den gnisslade och lät när man gick med den. Är det någon som upplever det med denna vagn, alltså ni som har använt den ett tag? eller var det så på enbart detta demoex? vilket jag såklart hoppas. Man vill ju inte gå omkring med en ny fin vagn som gnisslar. För sitter det i konstruktionen är det ju svårt att smörja, då finns ju ljudet där oavsett hur man gör. Passar även på att fråga om det är någon som hunnit använda babyskydds-funktionen? Har en Mutsy idag och det var så smidigt medans dottern var liten att använda den funktionen, bara att klicka i babyskyddet och så var det klart. Hoppas det är lika smidigt på Easywalkern... Leklust kunde absolut inte svara på detta (de visste inte ens om att denna funktion fanns på 09.orna???? pga att de inte sålde Maxi Cosis babyskydd!) Kan ju tycka att man borde vara lite mer påläst och iaf. kunna marknadsföra att man KAN göra på detta sätt om man vill! Hon tyckte bara att det lät krångligt när vi förklarade.... Tycker det är pinsamt när man själv kan mer om vagnen är försäljaren. Men så är jag den som lusläser allt om sånna här saker innan jag bestämt mig till 100 %...
    Om du nu ska köpa den så köp den absolut i en annan butik då. Finns ju inget värre än personal som inte vet vad de är de säljer!
    Man vill ju gärna att de kan lite om vagnen om de nu är nåt man vill ringa o kolla efter man köpt den!
  • Annamamma 83

Chocolat 80 skrev 2009-09-22 15:32:26 följande:

Hej! Detta var en bra tråd att läsa, jag håller på att kolla runt då vi behöver en syskonvagn nästa år... Men jag måste fråga, är det ngn som har kollat på Teutonia Team S4?
    jag har en teutonia fun, enkelvagn, jag tror dom är rätt lika va?

smidig o bra, men stort minus för kass fjädring, eller typ ingen fjädring allas. Ja som går mkt i skog får hålla emot hela tiden om inte ungen ska få hjärnskakning!
  • Annamamma 83
    Funderingar skrev 2009-09-27 14:06:49 följande:
    Nu har jag avrit och provat EW Duo -09 och jag är helt såld! Det var mycket bättre utrymme till suffletten än UJ, säkert 10-15 cm. Jag gillade fotbromsen som kändes rejäl, lätt att ta på och av liggdelen, mycket bättre sittläge än UJ också. Och det avr 15 kg/barn, total maxvikt 44 kg (tror jag). Jag tror nog att det lutar åt en sådan... Tack för era synpunkter allihopa!
    Men det där med 15kg är väl inte sååå exakt va? för ja vill ha denna vagn trots att de skiljer 2 år på mina barn när bebisen kommer, o då väger nog den store ca 15 kg.
    gnissla vagnen? någon annan påstod att vagnen gnissla
  • Annamamma 83
    Funderingar skrev 2009-09-28 07:39:39 följande:
    Den som vi tittade på gnissklade INTE. Ang. vikten så sa hon att totalvikten för hela vagnen är 44 kg, så det klarar man ju sig under. Dessutom sa hon att de flesta vagnar har en maxvikt på ungefär 15 kg och att det egentligen bara innebar att de inte var TESTADE för mer - inte att de inte klarade mer. Min son väger 15 kg idag och andra barnet kommer om ca 4 månader, och vi är intresserade iallafall.
    Ok, låter kanon då! blir nog absolut en sån, ska du köpa en ny?
    vilken färg?
    Jag skulle vilja ha en armygrön...
    Men har tänkt försökt hitta en bra beg på blocket o då blir de säkert en svar i så fall
  • Annamamma 83
    Funderingar skrev 2009-09-29 08:06:27 följande:
    Annamamma 83: Vi ska hålla ögonen på Blocket, men med tanke på att det är årets modell så kommer det väl inte ut så många begagnade -09:or. Men vi tänkte avvakta ett tag för att se om det kanske kommer ut några under slutet av året. Är inte beräknad förrän februari, så har vi inte hittat någon begagnad i december så hinner vi beställa en ny då iallafall. Vet inte var du bor, men jag har förresten sett en begagnad -09 i Helsingborg, men det är för långt för oss. Vi är också inne på armygrön eller svart ... Men vi har inte bestämt oss än. Undrar förresten om det kommer några nya färger till nästa år? Man kanske ska avvakta och se?
    Så känner jag med, kanske kommer någon helt ny grej också på -10 an.
    Skillnaden på 08a o 09a är att 09an har ett slags solskydd man kan fälla ner från sufletten, verkar väldigt fiffigt, men inget ja betalar massa extra för.

Jag har sett några i närheten av mig, men än så länge vill ja inte köpa någon , vill låta de gå lite längre först, sen har de varit lite för högt pris tycker jag. Förhoppningsvis kommer de fler i slutet på året, o kanske säljer de ut 09orna i butiker =)
  • Annamamma 83

Finns de på något sätt man kan fräscha upp en suflett som blivit lite solblekt? Kan man färga såna tyg, alltså, färga svart svart?
    Ja, ni fattar...
    Har idag hittat en beg, men ena sufletten är lite blekt.
    Vet inte hur jag ska göra????

• Annamamma 83
    Stella81 skrev 2009-11-26 19:37:35 följande:
    Finns ju sån "back to black" för kläder, kanske kan det funka?
    Ja, de kanske skulle gå, de borde ju inte göra de sämre e i alla fall. tror de är något o räkna med om man köper beg. Oftast har man en liggdel till i ca ett halvår o är de då sommar, så hinner ju en suflett blekas innan man ens hunnit använda den andra...
  • Annamamma 83
    Stella81 skrev 2009-12-06 11:59:39 följande:
    Igår hämtade vi ut vår vagn, så fin den var Ska bli kul att provköra den om några veckor, och när vi har pumpat hjulen. Tycker att de borde kunna skicka med ett sånt där munstycke som passar till cykelpumpar.... Men får kolla på Claes Ohlson efter den där pumpen som passade. Blivande storebror är väldigt förtjust i liggdelen så nu agerar den koja här på golvet Är det förresten någon som vet vad den stora grå tygpåsen som ser ut som ett örngott är till för?
    Vilken färg beställde du?
    Jag kollar som sjutton på blocket varje dag. tyvärr kommer det inte ut många här runtomkring =(
    Men har ju inte bf förän april, så jag får väl hålla ut lite.
    Jag vill helst ha en armygrön eller brun och då blir det ännu svårare på beg fronten.
  • Annamamma 83
    Stella81 skrev 2009-12-06 13:38:20 följande:
    Vi köpte vår på Babyland. Såg att de hade kampanj på enkelvagnarna i armt och brun, tror inte det gällde duo också men du kan ju kolla.
    Ok, tack för tipset.
    Så tråkigt att vi inte har babyland nära oss, endast babyproffsen. ska kika på nätet.
Svar på tråden Easywalker Duo