• Ice82

Easywalker Duo

Hej!

Är till 99% bestämt att vi ska köpa en Easywalker DUO tills nästa barn kommer i mars. Om det inte är så att det hinner dyka upp en mycket bättre och snyggare vagn Men de chanserna tror jag är rätt små.

Vi bor i Gävle och här finns det ingen affär som säljer Easywalker så vi åkte till Leklust i Uppsala och kolla på vagnen... den enda nackdel vi märkte då på vagnen var att den gnisslade och lät när man gick med den.

Är det någon som upplever det med denna vagn, alltså ni som har använt den ett tag? eller var det så på enbart detta demoex? vilket jag såklart hoppas. Man vill ju inte gå omkring med en ny fin vagn som gnisslar. För sitter det i konstruktionen är det ju svårt att smörja, då finns ju ljudet där oavsett hur man gör.

Passar även på att fråga om det är någon som hunnit använda babyskydds-funktionen? Har en Mutsy idag och det var så smidigt medans dottern var liten att använda den funktionen, bara att klicka i babyskyddet och så var det klart. Hoppas det är lika smidigt på Easywalkern... Leklust kunde absolut inte svara på detta (de visste inte ens om att denna funktion fanns på 09.orna???? pga att de inte sålde Maxi Cosis babyskydd!) Kan ju tycka att man borde vara lite mer påläst och iaf. kunna marknadsföra att man KAN göra på detta sätt om man vill! Hon tyckte bara att det lät krångligt när vi förklarade....
    Tycker det är pinsamt när man själv kan mer om vagnen är försäljaren. Men så är jag den som lusläser allt om sånna här saker innan jag bestämt mig till 100 %...

• Ice82

Annamamma 83: Nej där tänker jag definitivt inte köpa vagnen. Jag blir tokig på sånt där... inte så schysst mot Easywalker heller att inte marknadsföra den på bästa sätt, sedan kändes den butiken väldigt b eller vad jag ska säga, haha. Passade inte in med en så modern vagn som Easywalker där. Kändes lite som att de inte ville sälja några Easywalker alls.

Men nu till frågan, vart ska man köpa vagnen? Barnens Gruva är ju närmast oss, vi bor ca 4 mil från Ockelbo men efter ALLT jag har hört om dem så blir det inte där heller vilket ju är synd.

Vad finns det då för fysiska affärer kvar? Vill ju kunna åka dit eller iaf. ha en bra telefonkontakt om något skulle bli fel på vagnen.

Stella81: Då var det nog bara det demot som inte var som det skulle.
    Ja så lätt har det varit på mutsyn också, att bara klicka i babyskyddet. Du måste skriva sen när du köpt adaptrarna hur det fungerar i praktiken

Både brunt och svart är snyggt tycker jag, men jag har nog bestämt mig för en svart vagn...

hur gör man förresten med skötväska till syskonvagnar? Finns det de som har axelremmar som är längre så att de kan hängas över handtaget på vagnen?

• Ice82

Stella81: Fint namn du har ( är det du som heter Stella?) Våran dotter heter Stella

Jag har en JuJuBe skötväska och de har också sånna där korta band man kan sätta fast, de kanske också fungerar då? Så slipper man köpa en ny skötväska. Älskar skötväskan vi har nu!

Jag har inte hört något hur tyget är... hoppas att det inte bleks alltför lätt!

• Ice82

Stella81: Ja de hade bara pris på vagnarna eller iaf. bättre än de andra Men jag såg att de är enbart bilder på de med en suflett. Kanske inte gäller -09?

• Ice82

Chocolat 80: Jag har kollat på team S4 men det enda positiva som jag tycker med den vagnen är att man kan ha barnen mot sig...
    den kändes alldeles för stor och klumpig tycker jag, 79 cm bred... och så har den bara en suflett.
    Men som sagt det beror ju helt och hållet på hur man lever. Man har ju olika krav på vagnar!

• Ice82

Barnens Gruva: Men det är ju även så att när man som konsument hör saker om butiker så drar man automatiskt öronen åt sig. När marknaden ser ut som den gör när det gäller barnaffärer så är det klart att det hoppar upp en massa "skojare" som kanske inte alltid vill kundens bästa. Jag vill ju inte stå UTAN vagn till mina barn för att butiken inte kan tala om från början hur läget är! Och med tanke på vad man lägger ut för pengar så tycker jag att det inte är så konstigt att man väger för och nackdelar över vilken affärer man väljer att handla från.
    Och enl. de trådar som jag läst om de som haft problem från just er med leveransen så anser jag att det känns väldigt osäkert att beställa vagnen från er.Ingen rök utan eld.
    Det spelar ingen som helst roll att jag som konsument har lagen på min sida om vagnen dröjer fler månader, det tar ju massa energi att dra igång ett ärende hos konsumentverket! Jag har annat för mig än att bråka om att få vagnen som jag har betalat för. Så jag kommer att välja att handla från en butik som har goda rekommendationer.
    Sen vill jag naturligtvis säga att jag har full förståelse för att leveransen kan vara några veckor försenad men inte flera månader.

Svar på tråden Easywalker Duo