Inlägg från: Funderingar |Visa alla inlägg
  • Funderingar

Easywalker Duo

Jag letar syskonvagn och har insett att det är bra mycket svårare att hitta en syskonvagn än en singelvagn som jag trivs med. Nu vill jag veta vad ni tycker om vagnen. Vilka är för- och nackdelarna? Och hur är sittläget? Är det lika lutande som en UJ?

PS. Var har ni köpt er EW? Jag tycker inte att jag har stött på någon i butik, så jag måste helt enkelt leta i fel butiker. Jag bor relativt nära Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Easywalker Duo
  • Funderingar

Ja det är precis det som jag också fastnade för .

• Funderingar

Oj vilka bra svar! Tack för tipset om var jag kan hitta den i butik också Stella81, dit ska vi åka! Vet ni vad skillnaderna är mellan årsmodellerna? Sufletten ser väl annorlunda ut på -08 och -09 t.ex.? Finns det fler skillnader, om man ska kika lite på begagnatmarknaden också menar jag.

• Funderingar

Gud vad mycket bra grejer som kommer upp! J det där med tygkvaliteten är jag också nyfiken på.

• Funderingar

daalton:
    Tack för tipset om var jag kan titta på vagnen! Ja just det, de är ju fjädring också - vad bra! Du har ju skrivit minus på UJ:n för det liggande sittläget. Hur är det på Easywalkern? Är det bättre/mer upprätt läge?

• Funderingar

Vi var jättesugna på den eftersom den var vändbar och lättkörd, men tyvärr satt vår tvååring med huvudet i suffletten, så det gick helt enkelt inte.

• Funderingar

daalton:
    Men vad lycklig jag blir av att höra det där om EW! För UJ:n är ju underbar att köra men är för liggande i sittdelen och för trång "uppåt" mot suffletten. Så du kommer BARA med goda nyheter . Men vet du hur det är med maxvikten? Det verkar cirkulera lite olika uppgifter om detta - 15 eller 17 kg per barn?

Mmm... jag såg också att Barnens Gruva hade bra erbjudande på vagnen. Billigast jag hittat hittills. Ska nog åka till Stockholm i helgen och kika på den (om vi har tid ).

• Funderingar

Tack för tipset! Såg just en annons från ett företag som säljer EW och de skriver också 17 kg/barn. Mystiskt...

• Funderingar

Nu har jag avrit och provat EW Duo -09 och jag är helt såld! Det var mycket bättre utrymme till suffletten än UJ, säkert 10-15 cm. Jag gillade fotbromsen som kändes rejäl, lätt att ta på och av liggdelen, mycket bättre sittläge än UJ också. Och det avr 15 kg/barn, total maxvikt 44 kg (tror jag). Jag tror nog att det lutar åt en sådan... Tack för era synpunkter allihopa!

• Funderingar

Den som vi tittade på gnissklade INTE. Ang. vikten så sa hon att totalvikten för hela vagnen är 44 kg, så det klarar man ju sig under. Dessutom sa hon att de flesta vagnar har en maxvikt på ungefär 15 kg och att det egentligen bara innebar att de inte var TESTADE för mer - inte att de inte klarade mer. Min son väger 15 kg idag och andra barnet kommer om ca 4 månader, och vi är intresserade iallafall.

Svar på tråden Easywalker Duo