Inlägg från: daalton |Visa alla inlägg
  • daalton

Easywalker Duo

Vi valde mellan EasyWalker Duo, Urban Jungle. Efter att ha jämfört dessa vagnar fram och tillbaka slutade det med att vi köpte EasyWalker och hitils är vi väldigt nöjda och vi är verkligen övertygade om att vi valde rätt. Vi köpte vagnen på www.jockesbarnprylar.se och fick vagnen direkt. Odenplans barnvagnar i Vasastan säljer de i Sthlms området.

Urban Jungle
    + Smal/Smidig för att vara syskonvagn
    + Vikten
    + Bra andra handsvärde
    - Blir väldigt lång hopfäld vilket blir ett problem i flera bilar
    - Ryggstödet lutar ganska mycket i uppfällt läge
    - Dyr

EasyWalker
    + Smal/Smidig för att vara syskonvagn
    + Vikten
    + Tar liten plats hopfäld
    + Fjädring
    - Inte så många butiker säljer märket
    - Vet inte hur andrahandsmarknaden är

• daalton

Funderingar:

Ja EW har ett mer upprätt läge på sittdelen och en av anledningarna att vi valde den. Sedan har EW delad suflett vilket vi tycker är bra. Jag tror också att man kan ha EW betydligt högre upp i ålder då man kan fästa sufletten i två lägen när barnen blir längre, där har jag läst på forum att barn vuxit ur UJ betydligt tidigare då huvudet slår i sufletten.

• daalton

EW är designad för max 15Kg/barn och för liggdelen max 9Kg/barn enligt Manualen.

En annan punkt som är olika mellan UJ och EW

EW: Ryggstödet kan fällas i 4 fasta lägen med blixtlås

UJ: Ryggstödet justeras med remmar

Jag kan rekommendera att gå in på www.easywalker.nl/ och klicka in på "North America" -> "USA" -> "English" -> "News" -> "Demonstration Video's" -> "EasyWalker Duo Walker Sky Stroller Videos". Här visar de vagnens alla funktioner.

• daalton

Ja, det gäller att inte förväxla namnen, men BabyJogger och BabyTravel är två helt olika vagnar.

Ang: BabyJogger City Elite Double
    Det som gjorde att vi valde bort den vagnen är att man endast kan ha en hård liggdel monterad och vi har tvillingar. Det funkar dock att ha två mjuka liggdelar, men det tyckte vi inte var en bra lösning, då barnen blir vända framåt från början.

BJ har fjädring på framljulen och på den vagnen kan man även fälla upp benstödet till horisontallt läge. Prisnivån är som EW, UJ. Fällningen på ryggstödet är som UJ och sköts utav remmar. Jag har också för mig att ryggstödet är mer upprätt än UJ.

• daalton

Vi tittade runt väldigt mycket på att hitta den bästa tvilling vagnen för oss. Vi kom fram till att ingen vagn på marknaden uppfyllde alla våra krav, men den vagn vi tyckte hade flest "+" var EasyWalker Sky Duo. Vi köpte en svart -09 och är super nöjda med den vagnen hitils.

• daalton

Vi köpte den i Maj och tvillingarna kom i Augusti, så vi har inte hunnit använda den så värst mycket än.

Minus
    Låsningen av framhjulen sitter lite undangömt kan jag tycka. Även när hjulen är låsta, så är de inte helt låsta utan de svänger/glappar lite. Inget som vi störs av, men ändå minus kan jag tycka.

Vagnar med lufthjul har generellt samma problem och det är när hjulen har olika lufttryck, så drar vagnen gärna lite åt något håll. Nu är det inga problem med vår EW att luften går ur, men man får se till att de är lika hårt pumpade och det kan man kolla med en tryckmätare som sitter på ena framhjulet.

Pluss
    Den är väldigt lätt att fälla ihop
    Den väger inte så mycket fast det är en dubbelvagn
    Den rullar väldigt lätt
    Den är smal och kommer in genom standarddörrar och hissdörrar

• daalton

Ja, det är en -09 vi har.

EW åkpåse kostar i Sverige från 1099kr ungefär. Kan fås billigare från www.babyjungle.nl

Svar på tråden Easywalker Duo