Inlägg från: Saltstänk |Visa alla inlägg
  • Saltstänk

Easywalker Duo

Vi väntar tvillingar i november och har köpt vår EW på Familjetorget. Fick den efter 4 veckor (trots att de förberett oss på ca 6-8 veckor). De verkar inte haft några leveransproblem så som Barnens Gruva beskriver att alla skall ha haft. Vi beställde en turkos  och det är inte en färg som lagerhålls av butiken i alla fall.

Vi har ju inte ännu prövat den på riktigt, men den står uppmonterad här hemma och är hur fin som helst! Gnisslar inte! Vi har även köpt adapter till babyskydd (MaxiCosi). Där gav de dock först fel uppgifter på Familjetorget då de sade att adaptrarna även fungerar för BeSafe, men det stämmer inte om den ska användas som tvillingvagn. Då fungerar bara MaxiCosi! BeSafe fungerar om man enbart har ett babyskydd och en sittdel, dvs när man använder vagnen som syskonvagn. Efter att ha dubbelkollat detta så fick vi dock möjlighet att dra tillbaka vår beställning av BeSafe utan problem .

För er som inte bor i Stockholm så har Familjetorget även en webbutik att beställa ifrån!

• Saltstänk

Vi har inte fått våra babyskydd ännu så inte kunnat pröva. Man måste dock ta bort liggdelarna och den främre av stängerna som liggdelarna vilar på för att kunna fästa adaptrarna. Möjligen behöver man inte ta bort den främre stången om man enbart har en adapter då de sätts fast på olika höjd. Adaptrarna (och stången) verkar dock inte så svåra att ta av och få dit - bara att klicka på. ´

Vi har köpt EW åkpåsar eftersom överdelen går att ta bort (som ett lock) och underdelen då kan användas som t ex ett lammskinn och man kan bädda med filt/täcke över om man hellre vill det. Men jag håller med dig om att de tar ganska mycket plats. Nu förväntar vi oss två småttingar så för vår del blir det nog inget större bekymmer till vintern. Åkpåsarna kan även användas till sittdelen och då är det ju bra att åkpåsarna är ganska stora, eftersom de små då förhoppningsvis växt på sig

• Saltstänk
    Funderingar skrev 2009-10-01 15:35:11 följande:
    Är det förresten någon som sett vagnen i rött i verkligheten?
    Jag har inte sett den röda på riktigt, men på bilden ser den jättefin ut!
  • Saltstänk

Jag tror nog inte att den är mörkt röd, men den ser ju att vara "ordentligt" röd (inte ljus: hoppas du förstår hur jag menar - inser att det låter lite förvirrat ). Det där med solblekthet är svårt! Jag såg att ni diskuterat det tidigare i tråden, men jag måste erkänna att jag inte ens funderat över det. Har ingen aning om hur "känslig" EW´s vagnar är. Var mest orolig över att vår vagn lätt skall se skitig ut eftersom den är så ljus, men med alla skydd som finns så är jag inte så orolig längre. Och de är ju tvättbara!

• Saltstänk

Vi har valt turkos (aqua)! Jag ville egentligen ha en mörkblå, men maken proppsade på en "glad" färg! Han tyckte att det var lite tråkigt med alla svarta och mörkblå vagnar, medans jag tyckte det var praktiskt eftersom man inte ser om de blir smutsiga på samma sätt. Nu är jag glad att jag gav med mig, för färgen är jättefin! Det finns ett ordentligt plastskydd/regnskydd som kan dras över och som täcker hela liggdelen (jag har inte så mycket koll på skydden till sittdelarna än eftersom vi inte kommer använda dem för än tidigast nästa höst). Jag har tänkt att regnskyddet kan användas även slaskiga dagar för att förhindra att det skvätter på vagnen.

• Saltstänk

AssaP: Svart och orange - det låter jättefint!

• Saltstänk
    Stella81 skrev 2009-10-07 15:56:34 följande:
    Är det förresten någon som har EW:s åkpåse eller sett dem live? Tycker de ser så korta ut på bilderna... Är lite inne på Simple Worlds åkpåsar istället men det är ju alltid kul att kunna matcha i samma färg Undrar också om det verkligen funkar att lägga åkpåseunderdelen i den lilla liggdelen, visst måste den sticka upp runtom?
    Vi har köpt EW´s åkpåse. Upplever den inte som kort, men ännu inte haft möjlighet att pröva på något större barn (och det dröjer ju ett tag ). Den sticker upp en del i framkant i liggdelen och även på sidorna. Vad jag tycker är bra är att överdelen går att ta av (som ett lock, dvs dragkedja runt om) och underdelen kan då användas precis som ett fårskinn tillsammands med filt och overall. På det viset får man båda funktionerna ! Vi får se om vi blir nöjda! Dessutom verkar de smidiga att använda senare när det är dags för sittdelen.

Vad gäller att fälla ihop så upplever jag inte heller att EW är svår på något vis, så håller med dig till fullo. Jämförde också med UJ, men vi har även tittat på BJ. BJ saknar dessutom fjädring (även om försäljarna säger att de luftfyllda däcken fjädrar tillräckligt) och vi vill kunna använda vagnen i lättare terräng eftersom vi har hund. Kändes som en viktig funktion för vår del. Dessutom känns EW som en mer gedigen vagn än BJ (och det får man hoppas stämmer då den kostar dubbelt upp)!
  • Saltstänk
    JBack skrev 2009-10-08 08:03:05 följande:
    BJ=Babyjogger=liknande pris som EW Duo.BT=Babytravel=halva priset jämfört med EW och BJ.BTs vagn heter Dublin men någon singelvagn heter eller har hetat Jogger därav förvirringen.
    My mistake
  • Saltstänk
    daalton skrev 2009-10-08 08:11:39 följande:
    Ja, det gäller att inte förväxla namnen, men BabyJogger och BabyTravel är två helt olika vagnar.Ang: BabyJogger City Elite DoubleDet som gjorde att vi valde bort den vagnen är att man endast kan ha en hård liggdel monterad och vi har tvillingar. Det funkar dock att ha två mjuka liggdelar, men det tyckte vi inte var en bra lösning, då barnen blir vända framåt från början.BJ har fjädring på framljulen och på den vagnen kan man även fälla upp benstödet till horisontallt läge. Prisnivån är som EW, UJ. Fällningen på ryggstödet är som UJ och sköts utav remmar. Jag har också för mig att ryggstödet är mer upprätt än UJ.
    Ja, det var BabyTravel jag hade i åtanke, men då vi ska ha tvillingar så har nog BabyJogger sorterats bort i ett tidigt skede så jag reflekterade inte ens över att det kunde vara två olika. Sorry!

HeVi hade de krav du skriver, dvs framåtvända när de är små, egentligen ville vi även ha det när de blir äldre men då var det enbart Teutonia (för tung och stor) och Emmaljunga (funderade på Twin Nitro årsmodell 2010 med större sittdel - kommer dock ej förrän i januari - så uteslöts även den). Emmaljungas är nog lite tyngre att köra i terräng dessutom. 

BT tittade vi också på och det kändes som en inte alls lika gedigen vagn.

• Saltstänk
    daalton skrev 2009-10-08 14:33:25 följande:
    Vi tittade runt väldigt mycket på att hitta den bästa tvilling vagnen för oss. Vi kom fram till att ingen vagn på marknaden uppfyllde alla våra krav, men den vagn vi tyckte hade flest "+" var EasyWalker Sky Duo. Vi köpte en svart -09 och är super nöjda med den vagnen hitils.
    Vad skönt att höra! Vår EW står här hemma och väntar på tvillingarna som ska komma om ca 1 månad! Jag hoppas vi blir lika nöjda med den i praktiken, som nu när vi ännu bara hunnit titta på den!
  • Saltstänk

Vi har ju ännu inte prövat vår "på riktigt" då våra tvillingar kommer i november, men vi letade efter en vagn som kan fungera i elljusspår och inte alltför avancerad terräng eftersom vi har hund. EW verkar väldigt smidig då den har stora luftfyllda däck (där framhjulen går att låsa) och inte väger särskilt mycket. Vi hoppas den ska fungera för oss, men jag tror inte att man kan kalla den en riktigt terrängvagn.

• Saltstänk
    Funderingar skrev 2009-10-09 14:19:38 följande:
    Saltstänk: Vad kostar EWs åkpåse?
    De kostade ca 1100 kr/åkpåse, men vi fick tvillingrabatt (10%) då vi köpte två (så ca 1000 kr/st).
  • Saltstänk
    Stella81 skrev 2009-10-25 13:08:19 följande:
    Nu har jag äntligen beställt en EW, det blev en svart till slut. Köpte på Babyland i Barkarby och de hade hemma till och med...tog inte med den hem dock eftersom vi har 9 veckor kvar. Ska bli så kul att testköra hemma sen.
    Spännnande! Vår kommer förhoppningsvis också snart rullas ut! Vi får jämföra våra erfarenheter framemot det nya året
  • Saltstänk
    Dee Why skrev 2009-10-26 12:38:55 följande:
    Har inte orkat läsa igenom hela tråden som är rätt lång... Jag undrar vad det är för däck på hjulen. Hittar inte infon någon annanstans heller.
    Det är luftfyllda däck. Fjädring på bakdäcken.
  • Saltstänk

Nu har vi invigt vår EW! Jättenöjda! Dels en vända med vagn och bilbarnstolarna, som jag kan lova väckte uppmärksamhet. Alla vi mötte var tvugna att kommentera vagnen, ingen brydde sig om tvillingarna . Vi har även varit å en promenad, dock kort sådan, med liggdelarna. Fungerade utmärkt, även på lite lättare terräng.

Svar på tråden Easywalker Duo