• JBack

Easywalker Duo

De hade vagnen inne på Babyland Barkaby men jag måste säga att jag blev klart besviken på vagnen.

Visst den känns gedigen men den var jäkla krånglig att fälla ihop och jag upplevde den som mycket större även tex BJ City elite sport i hopfällt läge. Dessutom var det onödigt svårt att låsa främre hjulen i rakt läge.

Sedan kan jag aldrig sluta att förundras över servicenivån på Babyland, trots att jag nästan var ensam i butiken gick det knappt att få hjälp.

Jäkla synd att BJ inte har några hårdliftar till sin City elite sport double. Hade varit ett givet köp.

• JBack

För er som inte har bråttom kan jag tipsa om att hårdlift kommer till BJ City Elite sport double under 2010.

• JBack
    Saltstänk skrev 2009-10-07 16:51:00 följande:
    Vi har köpt EW´s åkpåse. Upplever den inte som kort, men ännu inte haft möjlighet att pröva på något större barn (och det dröjer ju ett tag ). Den sticker upp en del i framkant i liggdelen och även på sidorna. Vad jag tycker är bra är att överdelen går att ta av (som ett lock, dvs dragkedja runt om) och underdelen kan då användas precis som ett fårskinn tillsammands med filt och overall. På det viset får man båda funktionerna ! Vi får se om vi blir nöjda! Dessutom verkar de smidiga att använda senare när det är dags för sittdelen. Vad gäller att fälla ihop så upplever jag inte heller att EW är svår på något vis, så håller med dig till fullo. Jämförde också med UJ, men vi har även tittat på BJ. BJ saknar dessutom fjädring (även om försäljarna säger att de luftfyllda däcken fjädrar tillräckligt) och vi vill kunna använda vagnen i lättare terräng eftersom vi har hund. Kändes som en viktig funktion för vår del. Dessutom känns EW som en mer gedigen vagn än BJ (och det får man hoppas stämmer då den kostar dubbelt upp)!
    BJ=Babyjogger=liknande pris som EW Duo.
    BT=Babytravel=halva priset jämfört med EW och BJ.

BTs vagn heter Dublin men någon singelvagn heter eller har hetat Jogger därav förvirringen.
Svar på tråden Easywalker Duo