Inlägg från: Funderingar |Visa alla inlägg
  • Funderingar

Easywalker Duo

Annamamma 83:

Vi ska hålla ögonen på Blocket, men med tanke på att det är årets modell så kommer det väl inte ut så många begagnade -09:or. Men vi tänkte avvakta ett tag för att se om det kanske kommer ut några under slutet av året. Är inte beräknad förrän februari, så har vi inte hittat någon begagnad i december så hinner vi beställa en ny då iallafall. Vet inte var du bor, men jag har förresten sett en begagnad -09 i Helsingborg, men det är för långt för oss.

Vi är också inne på armygrön eller svart ... Men vi har inte bestämt oss än. Undrar förresten om det kommer några nya färger till nästa år? Man kanske ska avvakta och se?

• Funderingar

Jag har också funderat på "bäddningen" i vagnen... Konstaterade liksom ni att det inte blev mycket plats över. Jag tyckte det var toppen när sonen var liten (som föddes i slutet av oktober och alltså hade hela vintern framför sig som nyfödd) med åkpåse. Men nu tänker jag som du Stella81, att det nog blir lammskinnet, fleeceoverall och täcke. Dessutom har man ju det där "överdraget" på liggdelen också.

Jag var också på Familjetorget och kikade på den, och de sa samma sak om babyskydden till mig. Bra att veta att 2 BeSafe inte fungerar. Nu ska vi ju bara ha 1 liten till... Men det jag tyckte var krångligt med babyskydden och adaptrarna var att man måste ta bort suffletten på vagnen, vilket hon beskrev som krångligt. Men å andra sidan så har man kanske inte den på iallafall när bebben är så liten att den ligger i liggdelen...

• Funderingar

Är det förresten någon som sett vagnen i rött i verkligheten?

• Funderingar

Vi hade en röd Brio tidigare, men den blev jätteblekt och ful efter några månader... jag är bara lite orolig att det ska bli så med ännu en röd vagn... Och sedan tycker jag att det är snyggare med en riktigt djup röd... tror du den är det? Ska kika närmre på bilderna .

• Funderingar

Tack för svaret Saltstänk! Hihi, ja det är lite svårt att försöka förklara om färgernas styrka osv. Vilken färg har ni valt? Vad är det för skydd du tänker på?

• Funderingar

Ja, då förstår jag, jag tänkte att jag kanske hade missat något solskydd av ngt slag. Jamen den färgen är ju snygg! Kul att ha en lite annorlunda färg. Tyvärr är vi rätt tråkiga så det blir nog en svart eller armygrön... och antagligen blir det svart för att vi är t.o.m. så tråkiga att vi tänker på andrahandsvärdet och tror att svart är mer gångbart... Men en ljus färg kanske ser snyggare ut efter en sommar i solsken, svart blir ju alltid lite blekt tycker jag.

• Funderingar

AssarP:

Ja det är just det med ryggstödet och suffletten som fått mig att fastna för den (bl.a.).

• Funderingar

Jaha, vad bra! Hur nyligen då, för vi var på Babyland för några veckor sedan, och då hade de inte EW... Men de kanske börjar i vissa butiker?

• Funderingar

Det ska jag göra! Min man har nämligen inte känt och klämt på den än, och det hade ju varit smidigt om Babyland hade dem inne.

• Funderingar

Det där med åkpåse i liggdelen har som sagt även jag funderat på. Och jag tror jag kommer strunta i åkpåse... barnet beräknas komma i februari och då kan jag nog få till det med fårskinnsfäll, overall och filt/täcke. Hur tänker ni?

• Funderingar

Vad skönt att höra! Precis så känns det för oss också, att den verkar ha flest pluss. Hur länge har ni haft den? Är det någonting som har dykt upp under tiden som är bättre/sämre än väntat?

• Funderingar

Tack daalton! Men då har det inte dykt upp några minus efterhand så att säga. Men det är roligt att höra från någon som faktiskt har använt vagnen ett litet tag. Då är det en -09 förmodar jag?

• Funderingar

Saltstänk: Vad kostar EWs åkpåse?

• Funderingar

Åh vad kul! Då hoppas vi på en liten utvärdering sen .

• Funderingar

Kul att höra Saltstänk! Så då levde den upp till era förväntningar alltså?

• Funderingar

Vad det är kul att läsa om era upplevelser av vagnarna i verkligheten . Men jag är en svikare. Var såå inställd på en snygg Easywalker Duo, men i sista stund ändrade jag mig pga av omöjligheten att ha barnen mot mig... Så nu blev det en Teutonia Team Alu S4 från Tyskland. Halva priset är ju en bonus, men Easywalkern är ju en helt annan vagn... Jaja, jag får väl sörja ett tag och sedan gå vidare .

Svar på tråden Easywalker Duo