• amomentlikethis

Tror ni alla kan passa i blont hår?

Tror ni alla kan passa i blont hår?

Det finns ju så många olika blonda färger att välja mellan, så någon borde man väl kunna passa i även om man är brunett naturligt och brunögd?

• Svar på tråden Tror ni alla kan passa i blont hår?
  • tuuticki

Alla passar nog inte i blont hår, men har sett flera brunögda med blont som varit skitsnyggt, så du får försöka hitta en nyans som passar på dig,

• dotty

frågan är inte så mycket om alla kan passa i blont hår, utan snarare om alla kan få blont hår.

om man lyckas färga sitt hår till en snygg blond färg, så tror jag att de flesta kan passa i det. de som inte passar har ofta misslyckats. till exempel ser håret bara blekt ut, istället för blont. eller oranget för att de inte får ur alla röda pigment.

är du brunögd tror jag du passar i mer cendretoner på håret, och inte en enhetlig färg. förslagsvis så slingar du håret ljusare istället för att bleka det rakt av. tänk sarah jessica parker.

• 010306

Jag har en vän med naturligt ljusblondt hår & bruna ögon så de borde väll inte va omöjligt =P

• amomentlikethis

tack för era svar!

Jag får nog köra med slingmetoden igen. har gjort det en gång tidigare. Tror inte jag skulle passa helt i blont hår men i slingor passar jag. Så får göra massor av slingor så håret blir ljust

• dotty
    amomentlikethis skrev 2009-09-22 22:21:59 följande:
    tack för era svar! Jag får nog köra med slingmetoden igen. har gjort det en gång tidigare. Tror inte jag skulle passa helt i blont hår men i slingor passar jag. Så får göra massor av slingor så håret blir ljust
    ja precis, slinga massor av slingor, och fyll i med nya slingor varannan månad eller dylikt så har du nog ett snyggt och relativt enhetligt blont hår om några månader :). ser ju dessutom bättre ut med utväxten då den inte bli så skarp.
  • amomentlikethis
    dotty skrev 2009-09-22 22:48:17 följande:
    ja precis, slinga massor av slingor, och fyll i med nya slingor varannan månad eller dylikt så har du nog ett snyggt och relativt enhetligt blont hår om några månader :). ser ju dessutom bättre ut med utväxten då den inte bli så skarp.
    ja, det få bli så igen. dock så fixade frisören den frissan till mig på en gång sist
    hade färgat håret i en lite ljusare brun färg än min naturliga och sen satte hon bara i slingor och det blev perfekt!

Nu har jag mörkbrunt hår så får nog lägga i slingor fler gånger nu.
Svar på tråden Tror ni alla kan passa i blont hår?