• skåne tjej

Är det status att ha en Canada Goose jacka?

Tja, vad tycker du?
    Äger du ett klädesplagg från det märket, och isåfall varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-19 22:41
    Vad innebär status för dig?

• Svar på tråden Är det status att ha en Canada Goose jacka?
  • Majsan70

Varmt o gott kanske?
    Jag nöjer mig märkeslöst, men ena dottern har en sån jacka. Den varmaste hon haft.

• skåne tjej
    Majsan70 skrev 2009-09-19 22:04:06 följande:
    Varmt o gott kanske?Jag nöjer mig märkeslöst, men ena dottern har en sån jacka. Den varmaste hon haft.
    Jag provade en sådan idag då jag var stan. Oerhört varm och go jacka, men jag har ingen aning om hur kvaliteten är!?
  • Mornie Alantie

Jag förstår inte varför gåsjackorna och de där michelingubbsformade fjällrävsjackorna är så populära. Jag skulle svettas ihjäl om jag gick i en sån. På nordpolen kanske det funkar, men i Stockholm räcker det med en mycket tunnare jacka.

• Burberry

Ja, jag har en kanske 6 år gammal Canada Goose jacka, som jag ännu använder, just för att den är så varm.

Status: nja, inte tycker jag det precis, en helt vanligt jacka enligt mig.

• Anna Paulita

Finns ingen orsak att ha en sådan om man bor söder om Gävle, det blir ju inte så kallt. Och i Skåne där du verkar bo, ska du svettas i hjäl i vinter?

• Jollybolly

lapplisorna i canada har dom tydligen.. känns ju trendigt. :)

de är säkert jätte varma och goa, men det känns mest som att folk köper just dom för att märket syns tydlig och folk vet att de är ganska dyra.

• Majsan70

skåne tjej skrev 2009-09-19 22:06:27 följande:

Jag provade en sådan idag då jag var stan. Oerhört varm och go jacka, men jag har ingen aning om hur kvaliteten är!?
    Hon har haft sin i två vintrar o den är lika fin ännu.
  • Majsan70
    Anna Paulita skrev 2009-09-19 22:08:35 följande:
    Finns ingen orsak att ha en sådan om man bor söder om Gävle, det blir ju inte så kallt. Och i Skåne där du verkar bo, ska du svettas i hjäl i vinter?
    Blir en annan rå kyla i södra Sverige som inte går att jämföra med den Norrländska. Min man är från Norrland o har aldrig fruset så mycket som sen han flyttade hit. Så nog behöver vi varma kläder oxå.
  • Majsan70
    Jollybolly skrev 2009-09-19 22:11:52 följande:
    lapplisorna i canada har dom tydligen.. känns ju trendigt. :)de är säkert jätte varma och goa, men det känns mest som att folk köper just dom för att märket syns tydlig och folk vet att de är ganska dyra.
    Det är väl inte mer synligt märke på de jackorna än några andra märkesjackor?
  • BabeGrl

Har inte en sådan jacka o i Skåne där jag är uppväxt blir det inte lika kallt som i vårt norra land. Så vidare man inte är väldigt frusen av sig så kanske den skulle passa även i Skåne.

Jag har en vanlig jacka, visst det är en Anne Klein jacka som jag köpte för ett par år sedan när jag bodde i Usa men det har passat utmärkt i alla år. (haft den i ca 3år och ser sprillans ny ut)

Children Are Our World
Svar på tråden Är det status att ha en Canada Goose jacka?