• Hopplahoppla

handla på ebay?

Jag diggar också Ebay! Har aldrig råkat illa ut, köper smink, barnkläder och -skor, kläder till mig själv... oslagbara priser! Använder alltid Paypal, otroligt smidigt.

Jag har dock inget intresse av "märkesvaror" på det viset och har inte köpt några så jag kan inte uttala mig om äkthetsgrader. Men jag vet att ebay tog ett krafttag mot kopior för nåt år sen och har rensat ut rätt mycket. Ut och shoppa!

• Hopplahoppla

Skillnaden är bara att det är olika siter - det fungerar ju precis som på Tradera, vem som helst kan lägga upp auktionsvaror. Och valutorna är olika. Varke säljare bestämmer själv hur frakt etc fungerar. Läs ordentligt i beskrivningen av varan.

• Hopplahoppla

Håller med AURYN och vackrastarflow, portot är ofta billigare från UK/USA än inrikes. Det där med 1000 kr i porto låter konstigt, men det är ju som sagt upp till säljaren. Var det en brudklänning eller nåt annat som kräver extra försiktig hantering?

...och så måste jag säga att Global-ebaysidan är sjukt mycket sämre (i användarvänlighet) än UK/US-sidorna. Eller är det bara för att jag har vant mig, kanske? Man kan få fram vilka som skickar till Sverige, och oftast fraktkostnaden. genom att gå in under Advanced search.

Föredrar verkligen ebay framför Tradera. Och paypal framför att sätta in pengar på nåns konto.

Å, jag måste nog in och buda lite nu känner jag

Svar på tråden handla på ebay?