Inlägg från: Monsterpannkaka |Visa alla inlägg
  • Monsterpannkaka

Vi unga som försöker

Hej hörrni :)

Sy barnkläder? Gu va mysigt! Jag tänkte försöka ta mig in på att sticka strumpor.. såna där bebissockor,å kanske en mössa eller så.. men jag har ingen aning om hur jag ska lära mig det :P Kan ju sticka vanligt, men inte med mönster eller cirklar eller vad det är.. hmm..

Jag är kanske lite för gammal för den här tråden,(22) och på smällen är jag redan, vecka 11+3 idag..
    men jag måste bara få fråga om det där med kläderna :)

• Monsterpannkaka

Det måste ju vara individuellt, beroende på vem som sagt vad och i vilket läge.

• Monsterpannkaka

Det låter mer som önsketänkande i mina öron med, men det spelar ju faktiskt ingen roll. Är det som du säger, och upplever så kan detm ycket väl vara så.

Vad jag inte fattar är varför du envisas med att lägga upp bilder i din blogg och sen tycker folks kommentarer är jobbigt? Du gör det ju "allmänt", när du lägger upp bilder på magen sådär.

• Monsterpannkaka

Jo jag vet varför magen svullnar, min har varit toksvullen. Dock låter det ändå tidigt i mina öron. Skitsamma vad jag säger eller tycker dock, det är verkligen inte viktigt.

Men alltså, folk är inte alltid så smarta. Jag tror man får räkna med det när man "viker ut sitt liv" sådär i en blogg? Å kanske ännu mer när det är såna privata saker som graviditet?
    Tänker att, du inte borde låta andra förstöra glädjen för dig.. för det blir ju lite det som händer, när du ger folk tillfälle att komma med såna kommentarer?

• Monsterpannkaka
    närtvåblirtre skrev 2009-10-07 10:24:03 följande:
    Pratar du om mig nu, så förstår inte jag vad du pratar om alls :S Säg inte att anledningen till att jag sa så var för att.... för du vet nog inte varför jag har sagt som jag har sagt, eftersom du missuppfattar allt hela tiden och påstår att jag skäller och förstör dina drömmar :S Ta reda på vad jag menar först innan du ens tänker tanken att lägga ut det här. För det blir såååååå himla fel då!
    Ursäkta, men blir det inte lite fel nu när ni har tagit en privat konflikt till ett forum och talar om varandras misstag öppet, när båda är närvarande?

Kan ni inte flyttad et här missförståndet/konflikten till en privatare kanal?
  • Monsterpannkaka
    närtvåblirtre skrev 2009-10-07 11:39:57 följande:
    Fråga henne?, de var hon som drog upp allt om vad jag hade sagt till henne, och plus att hon missuppfattat allt också!Istället för att ifrågasätt mig om vad jag menade, så lägger hon upp allt här istället?! Är det rätt tycker du? Det var en slump av att jag hittade de här forumet och såg vad hon hade skrivit om mig och vad jag sagt som hon inte ens förstått!!
    Du.. I dont give a fuck, för att vara riktigt ärlig.

Ta ditt ansvar över konflikten och flytta det till en privatare kanal och be din vän att göra detsamma.

Det måste vara upp till dig att vara så tydlig att din vän inte missförstår, lika väl som att det är hennes ansvar att fråga om hon känner att det sårade eller att hon inte förstod.
    Nu beter er ni er lika dumt båda två, som envisas med att tala om det här. Du gör ju precis likadant, och beter dig precis lika dumt.

Ta ditt ansvar istället för att gnälla om att någon annan borde göra detsamma.
  • Monsterpannkaka
    närtvåblirtre skrev 2009-10-07 11:49:08 följande:
    Nope!
    Aha! Så eftersom någon beter sig dumt mot dig, har du rätt att bete dig lika dumt tillbaka? Det var trevligt.

Skulle vilja koppla in vad ni talade om tidigare, vilka som klassas som "ung mamma". Du gör nog det, garanterat.. Eftersom det handlar om mognad, och inte om ålder.

Seriöst, du tycker det är okej att utsätta alla oss andra i tråden för eran privata konflikt för att du inte "har någon lust" att flytta på den?
    Lär dig förmedla vad du känner: "Jag blir kränkt när du pratar bakom min rygg", exempelvis.. och sluta dra in oss andra i erat skitsnack.
    Vad får dig att tro att jag vill bli indragen ieran konflikt? Det här är en tråd för oss som försöker skaffa barn och vi pratar om det.. jag har NOLL intresse av att lyssna på det du pratar om nu, så varför har du rätt att utsätta mig för det?
  • Monsterpannkaka
    ZandraClaesson skrev 2009-10-07 11:08:54 följande:
    fick tid den 28ocktober. en sten föll från mina axlar. va skönt att får hjälp (: . någon mer som försökt i närmare 1år?
    Ja, verkligen! Men.. det känns riktigt orättvist att du inte fick hjälp tidigare. Vet visserligen att många vill att man ska ha försökt upp till ett år, eftersom de kan ta ett år innan man blir gravid, oavsett vilka sorters problem man tror att man kan ha..
    Men iaf.. jobbigt måste det varit.
  • Monsterpannkaka
    närtvåblirtre skrev 2009-10-07 11:58:29 följande:
    Jag har inte snackat om någon jävla ålder för att vara ungmamma? Säg de till henne som kom på den smarta idén att dra upp allt här. Jag pratade med henne från början också när jag såg de här. Men då blockade hon mig och då går de ju bra att prata menar jag? Jag har jävligt stor lust att flytta på mig. Hade inte du kommit och slängt in din kommentar här om "vårat" skit så hade jag slutat snackat om det här här.
    Jag säger till dig, för du är den som är här och gnäller nu. Ni kanske skulle försöka ta det här över telefon, eller träffas istället, om ni itne kan samtala med varandra över internet?
    Du beter dig så omoget och fräckt, att man blir helt provocerad och trött. Jag är inte ett dugg förvånad att du hamnar i konflikt med dina vänner, eftersom du lyckas hamna i konflikt med okända människor på ett forum med.
    Nej, mogna och lär dig ta ditt ansvar- över dig själv och dina känslor- och låt oss andra slippa bli utsatta för en konflikt vi inte ens vill vara delaktiga i.

Du.. det här ÄR skit. Eran skit. Vad annars? Jag sitter väl inte å ältar om mina konflikter med mina vänner här på forumet, speciellt inte om den här vännen är på forumet heller?! Nä, då ringer jag såklart upp den här personen och försöker förklara mitt beteende och försöker förstå den andras.
    Sluta gnäll och bete dig som en barnunge, du har världens chans att lära dig något nytt och utvecklas.
    Det krävs självinsikt för att TA de chanser som finns för sin egna utveckling och mognads skull, och du verkar inte ha kommit dit alls.
    Därför är de så uppenbart att ni båda behöver prata om det här NÅGON ANNANSTANS istället för att besudla en bra fungerande tråd.

Nu blir jag jätte trött och provocerad av allt det här, så nu ska jag sluta försöka förklara och förmedla något viktigt till dig, efter det här inlägget. Du gör som du vill, men det är rätt förnedrande och kränkande för oss adnra att bli indragna i Din Skit.
  • Monsterpannkaka
    Mariohn skrev 2009-10-07 11:57:27 följande:
    En liten fundering bara.. När man söker utredning..hur vet de då hur länge man försökt?
    Bra fråga! Det har aldrig slagit mig..
Svar på tråden Vi unga som försöker