Tack för alla svar!
Imorgon ringer jag vårdcentralen så får de titta på det. Känns som det bara blir värre och breder ut sig mer och mer. Det kliar, bränns och sticks över hela området. Mycket irriterat och vet inte vad jag ska sätta på för kräm, har alla möjliga krämer hemma men vill inte förvärra det med fel kräm.
Angelica77 skrev 2009-09-20 20:38:15 följande:
Bad min läkare skriva ut receptbelagda tabletter för mina munsår när jag var där i ett annat ärende. Berättade bara att jag brukar få så himla fula munsår och reser mkt i jobbet mm. Inte roligt att ha munsår när man ska stå o prata med kunder på mässa kan jag säga. Man tänker inte på annat... Kommer inte ihåg nu vad dom hette. Men det ska räcka med att behandla med dom tabletterna då. Var en stor ask med många tabletter - kostade runt en hundring.Läkaren sa att det inte ens är jämförbart med plåster o salvor som finns på apoteket. Viruset sitter i kroppen, inte bara längst ut på läppen. Låter rimligt tycker jag!!!Ska nästan bli spännande att se hur dom läker vid nästa utbrott.
Skulle du kunna kolla upp vad tabletterna heter? För om jag ska få sådana här utbrott vill jag också ha effektiva tabletter som hjälper.