• Anonym (Feber)

Låg feber under lång tid? Någon fler än jag?

Hej!

Jag har nu haft feber under två veckors tid, snart tre. Och lite ont i kroppen och lite illamående - är det någon annan som haft liknande problem?

Läkaren säger att det troligvis är virus, men det känns som så lång tid!?

• Svar på tråden Låg feber under lång tid? Någon fler än jag?
  • Anonym (Feber)

Ingen?

• Kaandra

Jag kan ha feber i olika långa perioder.. De längsta tiden jag hade var 6 månader och då hade jag mellan 38-39 graders feber varje dag, dom tog alla prover dom kunde ta och dom visade ingenting. En dag var feber bara borta.

Så visst kan man ha feber i lång tid men har dom kollat så du inte har fått borelia eller nått sånt?

• Anonym (Feber)
    Kaandra skrev 2009-09-20 18:48:28 följande:
    Jag kan ha feber i olika långa perioder.. De längsta tiden jag hade var 6 månader och då hade jag mellan 38-39 graders feber varje dag, dom tog alla prover dom kunde ta och dom visade ingenting. En dag var feber bara borta.Så visst kan man ha feber i lång tid men har dom kollat så du inte har fått borelia eller nått sånt?
    Tack för ditt svar! Jag blir lite kallsvettig när jag läser ditt svar, 6 MÅNADER?? Och jag som håller på att bli knäpp av snart tre veckor... Oj, var du sjukskriven hela den tiden?
    Jag har varit till läkaren 2 gånger och han tog zenka och halsprov. Jag frågade om Borelia men han trodde inte på det.
  • Kaandra

Anonym (Feber) skrev 2009-09-20 18:57:07 följande:

Tack för ditt svar! Jag blir lite kallsvettig när jag läser ditt svar, 6 MÅNADER?? Och jag som håller på att bli knäpp av snart tre veckor... Oj, var du sjukskriven hela den tiden?Jag har varit till läkaren 2 gånger och han tog zenka och halsprov. Jag frågade om Borelia men han trodde inte på det.
    Ja sex månader och tre veckor för att vara exakt. =) Nej jag gick i skolan då, så jag gick på de jag orkade. Sen jag hade de här har jag mycke lättare att få feber, så fort de är något fel i min kropp får jag feber. Skitskumt, men min doktor har sagt att de kan bli så.

Om du inte blir bättre så kräv att dom ska ta prover du kan ju inte gå såhär! Är du sjukskriven nu?
  • Makaroner

Har ni kollat sköldkörteln? När jag fick fel på den så var hela min kroppstemp ur balans och det kändes som jag hade feber och ont i kroppen och jättevarm och svettades massor omvartannat. Men jag blev också jättetrött och gick oförklarligt upp i vikt...

*RUN Forrest! RUN!*
  • Anonym

Jag hade feber runt 38 grader i nästan ett år. Tog alla prover som finns nästan..... Hade bara lite förhöjd sänka. Höll på att bli galen eftersom jag kände mig småsjuk hela tiden. Efter ca ett år blev det bättre men än idag har jag långvarig feber i perioder.... vet ej varföf.....

• Anonym (vill me veta)

hej!
    Min mamma har nu haft feber i 3 1/2 vecka och varit hos läkarn 2 gånger,men dom säger att det är ett aggresivt virus hon har fått men jag tycker det låter konstigt att man kan ha feber så länge,nu ska hon till läkarn i morgon i gen så vi får se vad dom säger... Hade också velat få svar på varför man har feber så länge... konstigt..
    Lycka till och krya på dig!

• Anonym (Feber)

Anonym: Oj! Inte visste jag att man kunde ha feber i nästan ett år!! Vad lite man vet... Men vad fruktansvärt jobbigt!! Var du sjukskriven i ett år då? Förstår VERKLIGEN att du höll på att bli galen. Känner jag redan nu... Men, kunde läkaren inte säga någonting??

Kaandra: "Att det kan bli så"? Vaddå att du hade nåt virus eller? Ja, jag är sjukskriven nu - men vill gå och jobba!!! Och, ja jag tänker be dem ta fler prover om jag inte blir bra på onsdag.

Vill veta me: Hur mycket feber har din mamma? Har hon inga andra symtom?

Makaroner: Ska fråga läkarn om det nästa gång, tack för tips! Har du blivit bra nu då?

• Anonym

Jag hade 38 graders feber under en tre-fyra månaders period som yngre.
    Trodde att jag var gravid.
    Trots att jag var oskuld
    Nej, jag vet faktiskt inte vad det berodde på.

• Anonym (Feber)
    Anonym skrev 2009-09-20 20:36:52 följande:
    Jag hade 38 graders feber under en tre-fyra månaders period som yngre.Trodde att jag var gravid.Trots att jag var oskuld Nej, jag vet faktiskt inte vad det berodde på.
    Men, hur klarar man av vardagen med 38 grader under 3-4 månader?? Jag är HELT slut!!
Svar på tråden Låg feber under lång tid? Någon fler än jag?