• Anonym (Feber)

Låg feber under lång tid? Någon fler än jag?

Hej!

Jag har nu haft feber under två veckors tid, snart tre. Och lite ont i kroppen och lite illamående - är det någon annan som haft liknande problem?

Läkaren säger att det troligvis är virus, men det känns som så lång tid!?

• Svar på tråden Låg feber under lång tid? Någon fler än jag?
  • cicci85

Jag hade det i gymnasiet, i tre månader, va körtelfeber sa läkaren...

• Anonym (Feber)

Cicci: Körtelfeber, har man inte hög feber då?

• Makaroner
    Anonym (Feber) skrev 2009-09-20 20:34:09 följande:
     Makaroner: Ska fråga läkarn om det nästa gång, tack för tips! Har du blivit bra nu då?
    Jadå, jag äter Levaxin nu eftersom min sköldkörtel inte fungerar riktigt som den ska. Jag har autoimmun reaktion mot sköldkörteln och gallan/levern. Inflammationer kan också ge feber. Sköldkörtelproblem är inte alls ovanligt! Det är jättemånga som kan behöva lite hjälp under/efter graviditet för att sköldkörteln blivit underaktiv. Finns många orsaker till att det sker, allt behöver inte vara ett överaktivt immunförsvar som tar kål på allt det råkar på ;)
    *RUN Forrest! RUN!*
  • Anonym

Jag var inte sjukskriven under det året jag hade feber. JAg studerade på högskolan och kan säga att det inte gick särskillt bra.....
    Läkarna tog verkligen måååååånga prover, även för ovanliga saker men hittade inget. De tog min temperatur flera gånger och den låg alltid på minst 38. Efter detta år fick jag blåsljud på hjärtat, vilket antagligen berodde på långvarig infektion och feber. Det gick bort efter några månader.
    det jag kan säga idag några år senare är att jag fortfarande är sjuk ofta, får feber då och då helt utan andra symtom...... Jag har varit hos så många läkare att jag nu gett upp!

• Anonym (Feber)

Anonym: Oj, som lägst 38? det är ju ganska högt, tycker jag... Förstår om det inte gick så bra att plugga då! Förstår oxå att du gett upp att gå till läkaren när de aldrig hittar något. Men, man undrar ju vad det ÄR, eller hur?? Sköt om dig! Kram!

• Annielara

Hejsan! Jag hade feber i flera veckor med ett liitet illamående och lite ont i kroppen. Till slut, då jag ramlat omkull av plötslig yrsel en eftermiddag så tog jag mig till läkare och det visade sig att jag hade dubbelsidig "illröd" öroninflammation. Utan att känna något i örat.

Har du träffat din läkare eller bara haft telefonkontakt?

• Anonym (Feber)

Annielara: Va??! Öroninflammation? Dina symtom påminner ju nästan identiskt med mina, feber, illamående och ont i kroppen. Vad konstigt att du inte känt av örat! Men, hur mycket feber hade du? Jag har träffat min läkare två gånger, men han har inte tittat mig i öronen.

• Annielara

Hade 37,5-39 grader. Oftast 38.

Jag har flera småbarn och det i sig gör att man inte tar sig tid att ta hand om sig själv. Jag var väldigt trött hela perioden, men aldrig att jag kunnat tänka mig att jag hade öroninflammation, för det har jag inte haft sedan jag var fyra år gammal . En av mina pojkar hade också öroninflammation samtidigt och de andra två barnen var förkylda.

Läkaren sa att det är rätt vanligt att man inte känner av smärta i trumhinnan som vuxen. Detta var förra hösten.

• Anonym (Feber)

Puffelipuff!

• Anonym

Jag skrev som anonym där uppe om att jag hade feber i 3-4 månader en sommar för några år sen.
    Nu kom jag på att jag hade visst körtelfeber jag med den sommaren, fick reda på det efter lång tid.

• Anonym (Feber)

Anonym: Tack för info! hur får man reda på att det är körtelfeber? Tar man tester för det, eller?

• Anonym (Feber)
    Anonym skrev 2009-09-22 14:44:50 följande:
    Japp. Halsprov på VC.
    Ok, tack!
  • LitenBlomma

Min syster hade så för några somrar sen, måste varit 6 år sen för läkaren sa tillslut att hon skulle sluta med sina minipiller och se om det var pga dem. Gravid blev hon iaf och febern försvann

Ludwig -02, Meja -08 & Ida -09
  • Anonym (Feber)
    LitenBlomma skrev 2009-09-22 15:08:46 följande:
    Min syster hade så för några somrar sen, måste varit 6 år sen för läkaren sa tillslut att hon skulle sluta med sina minipiller och se om det var pga dem. Gravid blev hon iaf och febern försvann
    Tack!
  • SvenThorstens

Hur gick det sen TS...fick du några svar?

• Anonym

Ja, hur har det gått?

Jag har samma problem här...

• jhgjhgjh

Jo det känner jag igen. Har haft det i 17 år. Bara att äta ipren hela tiden tills levern lägger av.

Svar på tråden Låg feber under lång tid? Någon fler än jag?