• Lovely L

var köpa fårskinn?

Vart köper man fårskinn att ha i vagnen billigast?

• Svar på tråden var köpa fårskinn?
  • lantisbrud

Lovely L skrev 2009-09-22 13:28:44 följande:

Ska man ha klippt eller oklippt då? tänkte ha det i barnvagnen.
    Jag hade långhårigt till sonen och har köpt ett sånt nu med. Men om man är orolig för allergier och astma och sånt kanske de klippta är bättre, kan ju inte samlas så mycket damm då! Fast de är tvättbara. Jag har tvättat sonens (visserligen för hand) och det blev lika fint.
  • UpsyDaisy

Till vagnen hade jag den från IKEA. Men min dotter var ett år gammal då...inte nyfödd precis.

• T och S

jag ska köpa en äkta får(lammskin på babyproffsen..går på ca 5-700kr
    så jag vågade inte köpa den på ikea. tror inte den är ngt vidare.
    en ``äkta``skinn håller väldigt länge,om man sköter den rätt
    och att en äkta just värmer på vintern o svalkar på sommarn. (vad jag lärt mig)

• litenimagen02

Jag såg att dom hade nåt erbjudande på lammskinn på babyproffsen (kanske bara är lokalt) för 299 om jag inte minns helt fel...

• T och S

:) oj det måste jag kolla upp!!!! :o)

litenimagen02 skrev 2009-09-23 22:38:14 följande:
    Jag såg att dom hade nåt erbjudande på lammskinn på babyproffsen (kanske bara är lokalt) för 299 om jag inte minns helt fel...
  • Gizzz

Hej hej...
    Jag skrev till Ikeas kundtjänst och frågade om man kunde använda deras fårskinn till bebisar (ex. i vagn).
    Fick till svar att de inte kan användas till bebisar eftersom de fått en speciell behandling som kan vara skadlig för små barn.

• alvaereva

vill också tipsa om Gekås i Ullared! Där kostar dom 139kr och är ekologiskt behandlade!! Finns bara honungsgula dock.

• Lovely L

Det verkar inte finnas korthåriga skinn på IKEA, de som heter Ludde är långhåriga... vad hette de ni köpte som var korthåriga då?

• Kajak
    Gizzz skrev 2009-09-24 08:56:58 följande:
    Hej hej...Jag skrev till Ikeas kundtjänst och frågade om man kunde använda deras fårskinn till bebisar (ex. i vagn).Fick till svar att de inte kan användas till bebisar eftersom de fått en speciell behandling som kan vara skadlig för små barn.
    Jo sant men om du lämnar in den hos kemtvätt o betala ett par hundra så går det bra.
  • Magendy

Såg att de hade fått in fina fårskinn på ica maxi och tänkte om det är någon har som vet om de är ok till bebisar?

• Lovely L
    Magendy skrev 2009-10-08 12:56:57 följande:
    Såg att de hade fått in fina fårskinn på ica maxi och tänkte om det är någon har som vet om de är ok till bebisar?
    Ja, det kanske vore nåt... väntar med spänning på att någon svarar ditt inlägg.
  • Systermalin
    AnLj skrev 2009-09-22 20:38:38 följande:
    Jag köpte mitt på IKEA i helgen och rådfrågade personal där. De sa att de korthåriga, gråa skinnen, fungerar bra- Jag var också lite orolig. Men passade på att kpa ett då.
    Jag frågade en sköterska på BVC och hon sa att man absolut inte ska använda IKEA's skinn, inte heller de gråa.
    Hade inte vågat lita på IKEA's personal om jag vore du... hur mkt utbildning/kunskap har de egentligen om sådant? Bättre att vara på säkra sidan...
  • Ledilnaan

Jag var på babyproffsen iförrgår och köpte ett lammskinn, långhårigt, för 319 kr (ord pris 395kr). De hade även korthåriga för bara 219 kr.

Svar på tråden var köpa fårskinn?