• Anonym (ska flytta)

Hur kunna betala räkningar (skulder) när jag flyttar utomlands?

Hej. För några år sedan gjorde jag en del riktigt dumma val och hamnade på lite skulder från några olika företag. Ångrar det väldigt mycket men nog om det.. Nu ska jag flytta till England och jag har ännu inte haft möjlighet att betala av skulderna helt, jag undrat hur man göra med fakturorna som kommer (jag måste betala av lånen varje månad). Jag har ingen som jag kan sända vidare min post till och då blir det ju ändå krångligt att kunna betala dem. Man kan ju inte hålla på och eftersända massa post till England hela tiden, right? Kan man få dem att skicka någon typ av E-faktura till mig eller liknande? Känner mig dum som frågar detta men vet verkligen inte hur jag ska göra. Hjälp!

• Svar på tråden Hur kunna betala räkningar (skulder) när jag flyttar utomlands?
  • Heidi1

ring o prata med företagen o förklara läget

• Anonym

Kontakta dem och förklara problemet. De vill ha sina pengar så nog kan de skicka det elektroniskt. Eller ordna automatisk överförning.

Du kan eftersända posten utomlands men det är ganska dyrt så det är nog bättre att prata med kreditgivarna.

• Anonym (ska flytta)
    FOA skrev 2009-09-20 23:01:20 följande:
    Kan du inte betala via internet bank?
    Hur menar du, jag betalar ju över internet men hur skulle jag få tag på själva fakturan?

Att göra en automatisk överföring varje månad skulle inte fungera helt då kostnaden inte alltid är samma?
  • pussgurkan86
    Anonym (ska flytta) skrev 2009-09-20 23:11:34 följande:
    Hur menar du, jag betalar ju över internet men hur skulle jag få tag på själva fakturan? Att göra en automatisk överföring varje månad skulle inte fungera helt då kostnaden inte alltid är samma?
    hon menar elektroniskt, det borde funka, då skickar dom räkningen till din internetbank.
  • Anonym (ska flytta)

Okej, då är jag med, visste inte det gick. Hoppas alla företag går med på sådant, isåfall är ju problemet löst. Tack!

• pussgurkan86

Anonym (ska flytta) skrev 2009-09-20 23:16:28 följande:

Okej, då är jag med, visste inte det gick. Hoppas alla företag går med på sådant, isåfall är ju problemet löst. Tack!
    ring och fråga.
  • Anonym (ska flytta)

Nej det tänker jag absoluuuut inte göra.

^^

• Namin

Autogiro borde ju också kunna funka, om företagen erbjuder det.

Svar på tråden Hur kunna betala räkningar (skulder) när jag flyttar utomlands?