Snatteri som kan anmälas i efterhand??
Jag vet hur det känns att få en sån där otroligt panik när man vet med sig att man har gjort fel och tro att man ska bli tagen av Polisen. Personligen tror jag inte att den där stölden skulle vara något som Polisen prioriterar jättehögt så här i efterhand. Dessutom är det svårt att bevisa. Hon kunde lika gärna ha betalt kaffebryggaren men inte tagit någon påse, eller hur? Om larmet inte tjuter beror det oftast på att det är defekt eller inte har aktiverats eller av misstag avaktiverats. Det har hänt ett par gånger att jag har kommit hem med produkter som har larm kvar trots att jag har betalt för dem och de larmen tjöt ej när jag gick ut genom dörren. Detta har då varit kläder med sådana larm som måste skiljas från plagget för att avaktiveras och inte sådana som finns i parfymer tex. som avaktiveras om man drar dem över en speciellt platta som finns i kassan. Jag antar att det har varit fel på just de larmen då. Jaja, hur som helst. Jag skulle råda er att inte göra något alls åt situationen utan bara låta det vara.