• Suzanna

Hur krymper jag mina jeans?

Har ett par jättesnygga jeans, såna där som man stoppar in i stövlarna, som jag köpte för ett par veckor sedan. Tyvärr töjde dom sig minst två storlekar på några dagar och tyvärr har kvittot kommit bort Dom är säckiga och pöisiga nu och jag måste krympa dem. Hur gör man det bäst?

• Svar på tråden Hur krymper jag mina jeans?
  • TheAngelMoM

oftast är det ju se med jeans, sitter dom skitbra sitter dom skit efter några dagar tvättar man dom som man ska blir dom skitbra igen den dagen man använder dom för o sen åter igen bli pösiga...
    vet itne alls något bra sätt o krympa dom, risken blir ju att dom blir för små.
    ett råd är väl igentligen o nästa gång köpa jeans som är lite mindre som sitter lite för tajt som blir bra passform på efter nån dag

• Suzanna

Ja. Grejen var att jag köpte att par som satt supertajt och spände lite väl mycket i midjan. Men det här tog priset- det är verkligen knän på dem och rumpan hänger

• TheAngelMoM

vad träligt o vilken besvikelse

• Madge

Torktumlarn har jag hört ska vara bra sätt att krympa jeans på. Men har inte testat det själv så jag vet inte...
    Annars brukar jag krympa kläder (ofrivilligt ) genom att tvätta dem i för hög temperatur...

• Haga

Tumlaren brukar funka kanon för mig...

• Suzanna

Men jeans ska man ju tumla, så det gör jag alltid. Men jag får väl testa att tvätta i 90 grader och hoppas på det bästa

• julmusten

Torka dem lite for lange sa krymper de!!!

Har du testat att tvatta dem forst dock? For de brukar ju faktiskt ga tillbaka till normalt efter att man tvattar dem, sa har du inte tvattat dem normalt och tumlat dem normalt sa testa det en gang forst. Det gar ju inte att toja ut dem direkt efter att du har krympt dem, sa det ar ju trakigt om du aldrig mer kan anvande dem!!!

• Suzanna

Jo, när jag tvättat dem går som ha ett par timmar sen är dom körda. Man kan inte gå på stan i dem utan att de börjat hänga på hemvägen.

• julmusten

Fy sa trakigt!! Tumla dem torra, sedan tvatta dem som normalt och tumla den igen!!! Da skall de krympa. Annars ar tvatta i 90 nog en bra losning med.

• julmusten

En grej till. Kanske att du maste tumla den en halvtimme torra efter att du har anvant dem for att krympa tillbaka dem eller nat sant???

Det ar att tumla dem torra som ar bast for att krympa nagot.

• Roisin Dubh

Ät mer bakelser några veckor så löser det sig!

• Vem vet

Är det streech jeans så ska man inte tumla, då kan det förstöra streechen och de blir ännu hängigare!!

• Suzanna

Inga stretchisar- det är vanliga.

RD: Jotack..jag har hunnit med en stor Schweizernöt, en glass och ett lass pastasås med creme fraiche idag så det ordnar sig nog på naturlig väg i och för sig

• Vem vet

Trist att de kunnat bli så säckiga då.... Inte det minsta pytte stretch?

(Angående min stavning så är jag jätte trött och har dimmiga linser )

• Suzanna

Vem vet:

Nä, bara vanliga jeans. Fattar inte heller att de töjt sig så mycket

Nu säger jag godnatt. Godnatt!

• Vem vet

Lycka till!

Ps. Jag gick in med ett par jeans från JC som hade gått sönder vid knappen de åtgärdade det även fast jag inte hade kvittot.....

Sov gott!

Svar på tråden Hur krymper jag mina jeans?