Inlägg från: avocadomacka |Visa alla inlägg
  • avocadomacka

Min son har en mjuk bula :(

Upptäckte i lördags eftermiddag att min son hade en bula strax över/bakom tinningen. Bulan är större än en 5-krona och är mjuk, känns som det är vätska i den...

I torsdags ramlade han och slog sig (9 månader), men sedan dess tror jag inte att han har gjort sig illa?

Ska till BVC 13.3o , men är ändå väldigt orolig. Hittar ingenstans på nätet där man kan läsa om bulor?

Bulan är inte mindre idag...

Tack för lugnande svar, eller råd o erfarenheter

• Svar på tråden Min son har en mjuk bula :(
  • avocadomacka
    Wilda79 skrev 2009-09-21 08:44:40 följande:
    Ring sjukvårdsupplysningen och rådfråga dom!!
    Gjorde de igår, de sa att jag skulle gå till BVC idag och få den kollad. Kunde inte BVC så skulle jag gå till VC...
  • avocadomacka

puffar lite. Ingen som varit med om att deras barn har haft en mjuk bula?

• avocadomacka

varit på akuten hela dagen, Lillen hade en spricka i skallbenet :(

• avocadomacka

mm det skulle självläka enligt läkarna, ska tillbaka på återbesök om e n vecka.

• avocadomacka

Ja, jag trodde inte att barnets egen höjd räckte för att få till såna skador :S Men tydligen får de ganska lätt sprickor i skallen... Nu blir det inte till att släppa honom ur blickfånget för en sekund.

• avocadomacka

Han stod lutad mot en sängkant och ramlade baklänges ner på ett golv med plastmatta :(

Efteråt var han lugn en stund, men sedan var han precis som vanligt.

• avocadomacka

Mm. Men känn på huvudet varje kväll... Känner du några bulor som är mjuka, vätskefyllda eller "svampiga" så är det nog bara att åka in...

• avocadomacka
    bronko skrev 2009-09-22 15:37:24 följande:
    Får jag fråga om de sa ngt om vad som kan hända vid fall?
    ja, min son ramlade ju baklänges och slog i huvudet...
  • avocadomacka
    kristallen skrev 2009-09-29 16:07:44 följande:
    Ska man alltid kolla upp, mjuka bulor? Min ena son när han slår i huvude så kommer det alltid på samma ställe och den sista gången som han slog i så vart det en mjuk bula. Nu har han ingen bula, men vi åkte aldrig in för den. Han mådde bra och var aldrig avtuppad eller nåt sånt. Detta är ett tag sen. Fast jag vet att även min minsta har fått en mjuk bula en gång me. Men den vart inte stor eller verkade inte va nån fara heller.
    Ja, man ska alltid kolla upp det, för det beror oftast på skador på skallbenet... Men de sa också på sjukhuset att det är säkert jättemånga barn som får så här, som det aldrig upptäcks på... Och de vidtog ju inga åtgärder, så vi hade ju klarat oss bra även om vi inte hade åkt in.
Svar på tråden Min son har en mjuk bula :(