Sigge?
Kan man namnge sitt barn till Sigge?
Jag har fastnat för namnet och tycker det passar på lillkillen men funderar på om det mer är ett smeknamn.
Vad tycker ni?
Kan man namnge sitt barn till Sigge?
Jag har fastnat för namnet och tycker det passar på lillkillen men funderar på om det mer är ett smeknamn.
Vad tycker ni?
Ja det kan du..
lite annorlunda ska det vara,min katt heter sigge som tyvärr har varit borta nu i två veckor,antingen död eller så är han på jakt efter sin stora kärlek
Min farfar hette Sigge (tilltalsnamn), tycker det är ett ypperligt bra val av dig
Känner en liten kille som heter Sigge. Söt så in i bängen. Fint tycker jag.
Skulle du döpa ett barn till Carro? Sigge är ett smeknamn tycker jag.
Tycker det är ett smeknamn, Sixten är finare.
Jag tycker att Sigge är ett suveränt namn.., både som tilltalsnamn eller smeknamn..
Är ju många sådana namn i "ropet" just nu..
Gillade det så skarpt att jag döpte min katt till det....
Nu när vi ÄNTLIGEN väntar en liten så grämer det mig att namnet redan är upptaget av katten... *s*
Jag tycker inte att du ska tveka om du gillar namnet...., Sigge är suveränt och i mitt tycke spelar det ingen roll om en del kanske tycker att det är ett smeknamn..
Min bekanta har döpt sina pojkar till Sigge och Putte...., å det verkar dom då inte må dåligt av...
Kan Håkan Hellström så kan väl du . Snyggt tycker jag!
Varför inte döpa ungstackarn till Sigvard eller Sigurd, som faktiskt är riktiga namn? Så kan han kallas Sigge ändå.
Tack för alla svar.
Härligt att höra att de ändå finns några Sigge där ute, unga som gamla. Och att de finns fler som tycker om namnet =)
Håller tummarna för dig trollmamma76 att lilla katten kommer hem snart. Nykär å allt.
Andledningen till att jag inte döper "ungstackarn" till Sigvard eller Sigurd är att jag inte tycker om dessa namn lika mycket som Sigge å även om han då skulle kallas Sigge så är inte detta hans riktiga namn.
Jag älskar namnet Sigge Dottern skulle hetat det om hon vore en kille.
www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx