Inlägg från: Anonym (Mamma89) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma89)

För oss som har barn med män i fängelse del 13

Hej nu har jag äntligen hittat hit igen:)
    Min pojkvän har nu suttit på behandlingshemmet i 5 månader.. och varit nykter och drogfri i 7månader..
    Nu har jag äntligen fått reda på när han får åka hem för gott från behanldingshemmet de blir någon gång mellan juni-sep nästa år..
    Yngste sonen blir 6 månader idag minns de som igår när pojkvännen fick komma på förlossningen i handfängsel tillsammans med två plitar...
    På fredag ska jag åka till behanldingshemmet och ha trepartsamtal någon som förklara vad de är för något?

Styrkekramar till er alla där ute..

• Anonym (Mamma89)

Anonym (ensam) skrev 2009-10-28 22:33:25 följande:

Jag är höggravid och har barnafadern i häktet, så jag är väldigt nyfiken på hur det gick till när ni fick barn! Vart var han när han fick komma till förlossningen, behandlingshemmet? Hur gick det till, ringde du dit när det var dags? Var det självklart att han fick komma? Var vakterna i rummet hela tiden? osv osv. Jättetacksam för svar!
    Jag fick sättas igång för att han skulle få vara med på förlossningen, men jag va tvungen att föda innan klockan 6 på kvällen, jag var totalt omogen så jag fick lite gel till dagen efter så de skulle ta vattnet då, men så blev de inte värkarna satte igång klockan 5 och då ringde vi häktet men han nobbades att komma, han fick komma klockan 6 morgonen efter så de va bara till mig att försöka knipa men de gick som sagt inte.. jag födde sonen tjugo i 10 på kvällen och pappan fick komma dagen efter en timme och hälsa på sin nyfödde son, han satt fast i handfängsel i en plit plus en plit till som var med för att kolla att han inte rymde, han kunde inte ens hålla i sin nyfödde son... ne jag fick prata med polisen, plitarna och en massa genom att de va tvungen att ta in extra personal.. ja skulle han varit med på själva förlossningen skulle en plit ha handfängsel tillsammans med min son och de var en kvinnlig plit, sen skulle de sitta en manlig plit utanför... har du fler frågor svarar jag gärna på dem..
  • Anonym (Mamma89)

Anonym (Miando) skrev 2009-11-07 13:30:48 följande:

(Mamma89): Kändes det inte konstigt att ha plitarna i rummet? Själv vet jag inte hur jag skulle reagerat om några okända män skulle sitta och stirra på mig och min nyfödda.
    vist.. nu fick ju inte pappan vara med genom att klockan blev över klockan 6.. ne jag skulle haft en kvinnlig plit i rummet och den manliga utanför.. men de va jättetrevliga så de skulle vara typ som extra personal.. de jag tyckte va jobbigt var de att alla andra människor stirrade på handfängslet..
  • Anonym (Mamma89)

Anonym (Fängelsefrun) skrev 2009-11-15 00:29:40 följande:

Nu är det snart dags för mannens första permis. 8 timmar på julafton! www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp...
    vad skönt att han får permis på jul.. de måste kännas underbart för dig och dina barn..
  • Anonym (Mamma89)

e de någon fler som fått högt blodtryck tack vare allt som hänt? mitt steg när min pojkvän blev efterlyst och har inte gått ner än vilket var i mars.. va iväg och kollade de idag igen och de ligger fortfarande på 130/90... kan då berätta att jag inte har fetma eller nått sånt utan har ett bmi på 17.9, rör på mig, inte röker eller något sånt..
    någon som har något tips på hur man kan göra för att få de att gå ner?

Svar på tråden För oss som har barn med män i fängelse del 13