Inlägg från: Mammatillmini2008 |Visa alla inlägg
  • Mammatillmini2008

    Tappa så många kg som möjligt innan året är slut. Är du med?

    Hej!

    Jag hänger gärna på här, Jag började förra måndagen och har ca 20 kilo att gå ner hittentills har jag lyckats med 1,5 kilo så jag är rätt så nöjd.

    Jag har gått med i tappa.se och äter därför vad jag vill fast i mindre mängder och håller mig under max intaget av kalorier. Har ett stegmål från sajten på ca 11400 steg om dagen och jag går i snitt 13500 så det känns super :o)

    Start vikt 14/9 89 kilo (171 cm)

    Igår 21/9 - 87,5 (-1,5)


  • Mammatillmini2008
    ThisIsMe skrev 2009-09-25 18:55:21 följande:
    Jag vill jättegärna höra hur mycket ni rör på er. Både träning men i vardagen. Rör ni er mycket på jobbet? Är ni hemma och slappar hela dagarna (som jag)? Jag pluggar hemifrån och det ger ju verkligen inte mycket motion.
    Jag är ute och går minst 2 promenader på 1 timme var varje dag, jag är hemma och är mammaledig just nu Detta gör jag eftersom jag gått med i tappa.se och då ska man uppnå vissa stegantal per dag och så mitt mål från sajten den här veckan är 11316 steg vilket jag har klarat galant men nu kommer helgen och det känns som om jag inte kommer komma upp i dessa steg men jag ska göra allt jag kan för att göra det ändå, det får bli en tidig morgon med en promenad och eventuellt en på kvällen med om jag inte uppnått målet. Man harju så mycket annat att göra på helgerna jue jag sak ju jobba och sen är det födelsedagsfirade vilket innebär tårta så jag måste komma upp i mina steg!!!

    Jag jobbar dock varanna helg på mitt ordinariearbete som är i klädbutik och jag trodde jag skulle gå mer än jag gör men jag står ju upp hela dagarna så lite träning lär det väl vara eller? Jag cyklar iallafall dit och hem och det tar 30 min dit och 30 min hem.
  • Mammatillmini2008

    Ingen bra vecka för mig, har nämligen varit i London från måndag- tisdag och mat ute 2 ggr om dagen och dessutom lite fika mellan shoppining varven men på måndag får vi se hur det står till, jag är glad om det så än står -0,1 för det är ju minus det med :p


  • Mammatillmini2008
    Solstickan- Härligt att höra att du gått ner
    Själv var jag i London måndag-torsdag förra veckan och bestämde mig för en vilodag igår utan träning och med lite godis och så i soffan, vågade visade +-0 vilket jag ändå känner är helt okej med all skräpmat man åt i London

    Lycka till, till er alla!
  • Mammatillmini2008

    Hos mig stannade vågen på -0,6 så man får väl vara nöjd över ett minus iallafall har varit en födelsedagsvecka för oss det är 5 personer som fyllt så det har varit mycke fika men jag har försökt hålla igen lite.

    Denna vecka kommer nog inte heller bli en super vecka då vår son ska opereras så vi kommer ligga inne i 5 dagar och då brukar det inte bli så bra mat och inga promenader heller tror jag det blir förutom till kafeterian för att handla mat. Men jag ska försöka hålla igen lite ändå, för så fort det blir ett litet minus på vågen så är det iallafall ett steg i rätt riktining även om det är ett litet steg...

    Lycka till allihop!


  • Mammatillmini2008
    Usch upp ½kilo denna vecka det känns hemskt men har jaft en jobbig vecka med, med jobbiga nätter med en son som vaknat jämt och hela tiden, ont efter opertionen och nya tänder på väg upp kan vara orsaken så jag hoppas denna vecka blir bättre och nu ska jag ta tag i maten igen med har varit dålig med det veckan som gått :-P men alla har vi väl sådan veckor ibland!?
  • Mammatillmini2008
    solstickan41 skrev 2009-11-30 11:20:59 följande:
    Casiopeja, jag joinar dig på + 0,5 denna veckan. Efter grekmaten gick jag upp 1 kg som jag inte blitt av med än njaa, jag har väl fuskat lite med annat också just bara för jag visste att jag ändå skulle vara på plus. Men är glad åt att det 'bara' är ett halvt kilo som ska ner. Duktigt jobbat ni andra, ni har ju gått ner så mycket tidigare så var nöjda med er själva! Lycka till ni andra som ska upp på vågen idag!
    Det känns skönt att inte vara ensam om att åka dit ibland Och det är himlans skönt att bli peppad här i tråden.

    Det hemska är att det känns som om jag bara behöver titta på en chokladbit så går jag upp i vikt UGH, har dessutom en sambo som är en rikig gottegris och han förstår inte riktigt mig menmen jag kämpar på ändå och har från och med idag börjat med ett matschema så jag vet vad det är för mat som gäller får då blir det lättare att hålla sig till det än att bestämma under dagen och så jag ni vet... Så nu är denna vecka klar och alla produkter är inhandlade så inget måste gå till affären här inte

    Fortsätt kämpa på!!!
    Heja oss!
  • Mammatillmini2008
    IGår kände jag mig lättare än vanligt trots att vågen visade ett ½ kilo upp i måndags men jag testade en ganska så ny BH jag tänkte ha på mig och uttäckte att den var alldleles för stor har också upptäckt att jeansen börjar sitta lite skönare än innan

    Jag känner att jag inte behöver stressa ner i vikt utan jag köra ett sakta tempo vill inte hetsa så att man kanske går upp allt igen men alla är vi olika och alla är JÄTTEDUKTIGA!

    HEJA OSS!
  • Mammatillmini2008
    Viktorsmamma skrev 2009-12-07 08:58:40 följande:
    yey!! minus 0.6 kg idag är nu nere på 77.0 kg!! tror ju inte jag kommer KUNNA komma ner till 70 innan jul.. men närmare hoppas jag på!! hoppas de gått bra för alla andra med!
    Grattis, ser att du och jag verkar ligga lite lika själv visade vågen 81 idag och jag startade på 89 och har haft som mål under 80 till jul vilket känns som om det skulle kunna gå vägen men sen är det ju en del kvar efter det med men det är bara att kämpa vidare och med er som peppningskör funkar det riktigt bra måste jag säga

    HejaHeja!
  • Mammatillmini2008
    Viktorsmamma skrev 2009-12-07 14:38:56 följande:
     hoppas du når under 80 innan jul, men de tror jag du gör!!


    Jag kör med vanlig mat fast mindre portioner och det funkar okej för mig sen går jag rätt så mycket ett tag jag jag i snitt 1,2 mil om dagen men nu blir det oftast bara en runda på kanske 5 km men bättre än inget
  • Mammatillmini2008
    Viktorsmamma skrev 2009-12-07 15:38:33 följande:
    precis. jo men jag har Oerhört svårt att gå ner då, åt bara vanlig mat(små portioner) 1 vecka nu och stod stilla.. så shakes hjälper mig att putta vikten neråt! så man får stå ut.. naturdiet smakar som oboy så de funkar =) saknar nått att tugga på bara!
    Ahhh tycker med att det har varit svårt men nu har det börjat visa lite resultat Förr var jag en riktig gottgris med så det gjorde väl sitt det med... Dracka lltid oboy till frukost och så drack vi mycket läsk och sånt tycker det känns bra att sån liten förändring kan göra så mycket

    Har faktiskt provat på Naturdiet men jag tycker att dom var jobbiga at få i sig brukade ha det på jobbet som lunch men jag har kommit på att varmakoppen innehåller 100 kalorier mindre än naturdiet så nu kör jag på det istället de dagar jag jobbar vilket är varannan helg just nu under mammaledigheten
  • Mammatillmini2008
    Mamma Cia skrev 2009-12-08 07:45:13 följande:
    Jag har faktiskt tappat mitt godissug nästan helt ! unnar mig om jag är sugen , men jag känner absolut inte samma behov längre !! Så SKÖNT !
    Bra kämpat, sitter lite i samma sits försöker låta bli så ofta som möjligt men ibland så går det inte Men jag hoppas jag med snart är där!

    Keep up the good work!
  • Mammatillmini2008
    Viktorsmamma skrev 2009-12-12 23:42:11 följande:
    fram till "bikini säsongen" kanske? lite motivation + så har de som behöver det tiden på sig.. skulle va roligt att se SNYGG ut i bikini igen :D eller vad säger ni andra?
    Jag tycker att det var ett bra namn!
Svar på tråden Tappa så många kg som möjligt innan året är slut. Är du med?