Saknar riktigt nära vänner...
För 10 år sen flyttade jag till en ny stad för att plugga. Jag idrottade också i en klubb i samma stad. Träffade min sambo efter några år och vi flyttade ihop och skaffade barn. Jag blev kvar helt enkelt...
Familjelivet fungerar jättebra och personligen har jag vänner som jag pratar med varje vecka. När det är stora fester på gång blir vi bjudna.
Nu är saken den att vi saknar den "lilla vänkretsen". De som kan säga till en att komma hem en lördagkväll eller som kan komma till oss.
Vi har verkligen bjudit till. Bjudit hem vänner på lite mat, de kommer och vi verkar ha trevligt men vi blir ALDRIG bjudna tillbaka. Tycker det är tråkigt och sårande. Vännerna (det rör sig om några par) bjuder hem varandra och andra.
Jag är inte sån som alltid ska vara med och måste bli bjuden alltid men NÅGON gång skulle vara roligt. Det börjar kännas som att man inte är behövd för sina vänner och att de inte skulle sakna en om man inte hörde av sig.
Tråkig känsla är det i alla fall. Någon som har liknande erfarenheter och kan ge lite peppning?