Plötsligt ryggont, vad kan det bero på?? Behöver ER hjälp!
jag skriver för att få svar kring min man, då han har väldigt ont i ryggen och vi känner inte alls igen smärtan - och då har han haft ryggont innan men inte på detta stället och inte samma smärta.
Det sitter mestadels på höger sida men även vänster och det är nedanför revbenen, som min man förklarar det så sitter "fläskfiléerna" där för att ni kanske kan förstå vart det sitter.
Detta uppkom efter att han köpte ett par Haglöfs skor med en sole-sula som medföljde. bara efter några dagars användande av skorna så kunde han knappt röra sig. Vi testade att byta tillbaka till hans jättegamla och slitna skor som inte har någon dämpning coh där hälen är helt förstörd. Visst, han har ont även då men han upplever som det blir värre med Haglöfs. Vi har testat att ta ut sole-sulan och lägga in en helt vanlig sula utan någon förhöjning eller så.
han testade även ett par gamla kängor han har som han nyttjade hela förra julen och då fick han inte ont av dom och i denna jämförelse så säger han att det är ingen skillnad i höjd på sulorna/skorna eller något. de är lika hårda och han står rakt i dom om han har en sko på vardera fot.
vanliga värktabletter fungerar inte! Han har ingen molande smärta utan det kan stråla till när han rör sig och även om han bara "vrider" ryggen och kroppen lite så smärtar det. Vissa nätter klarar han inte av att komma upp ur sängen för att det gör så ont.
Vad kan detta vara för ryggsmärta??? Vi har hört med sportaffären och hon kunde inte förstå varför det skulle vara de skorna som orsakade detta.
(jag har även ett par sådana haglöfs skor och jag har inte fått ont av dom)