Hjääääälp!
Hej.
Jag har BF 7 okt, 15 dgr kvar. Jag har varit orolig innan men nu är jag livrädd! Det är mitt 3:dje barn, mitt andra är 1,5 år. Den förlossningen var skitjobbig, tog längre tid än nr 1, huvudet åkte in 6 ggr. Hattmått på 38, 4600. Första dygnen var vi på barn, för att det var massor av fostervatten kvar i lungorna, andningen upphörde flera gånger.
Detta har jag förträngt tills nu, när man uppskattat detta barn till ca 5 kilo! Då jag gått över 13 & 15 dagar har jag frågat om man kan sätta igång 40+0. Svaret blev att det är inte bara att sätta igång, det kan man inte avgöra innan. "Vi letar inte efter dom stora barnen, det är dom små vi vill hitta". Det var liksom ingen tröst för mig. Jag har 2 bekanta som hållit på 1 dygn, sedan fått snitta, 5100 resp 5500. Jag vet att det finns "bra" förlossningar med stora barn också men jag vill liksom inte vara med längre...
Jag har det rörigt i mitt liv med en syster, döende i cancer & en "extra"mamma som man trodde skulle dö för 2 veckor sedan (men "stabilt" just nu).
Jag sover nästan ingenting. Är så rädd för vad som ska hända, är rädd att jag inte ska orka (känner mig helt tömd på emergi).
Har någon nåt tips hur jag ska kunna vända detta, lite snabbt?