• tjejen87

Gekås Ullared?

hejhej :)
    tänkte höra lite med er som brukar vara där o shoppa.
    jag o sambon tänkte eventuellt åka ner lite längre fram o köpa barnkläder, lite leksaker. julklappar o så.
    så jag undrar hur pass billigt det är?
    om ni kan ge exempel på olika klädesplagg?
    t-shirts/toppar, tröjor, byxor, trosor, strumpor osv.
    vad brukar det kosta? sen även overaller o vinterjackor, skor, stövlar o så?
    vi ska åka från karlstad och undrar om det är värt att åka dit, så det är därför jag undrar lite om priser o sådära : )
    tack på förhand!

• Svar på tråden Gekås Ullared?
  • Phlippan87

damtoppar för mellan 80 kr och 119 ungefär, tröjor oftast under 179.
    herrsidan kan man få en t-shirt för kring 25 kr, zip-tröjor upp till 200 kr.
    strumpor ca 10 kr paret, byxor mellan 80 och 250 kr
    är helt underbart att åka dit som en slags minisemester och samtidigt köpa på sig massa roliga kläder osv

Vår lill* älskling, BF 22/12 2009 | phlippans.blogg.se
  • eeos

ska jag vara ärlig så gillade jag inte ullared.

Jag var där förra året i november.

Jag var så besviken.

Dåligt med storlekar sen var kläderna ofta väldigt små i storleken.

Kvaliten var både och om man ser efter tvätt hemma sen.

Kan hitta massor av billigt "hemma" på rea.

Ullared var inte som jag hade tänkt mig.

• Modin

Jag bodde intill gekås innan jag flyttade och jag handlade i princip bara vinterkläder så som overall, långkalsonger osv till barnen och pyamasar, regnställ för sånt tjänar man på.. Trosor, sockar osv.. De finns jätte mycket.. Samt nappar, nappflaskor å sånt tjänar man jätte mycket på.. Så jag brukar handla till barn å sånt där, de är de man tjänar på..

• Phlippan87
    eeos skrev 2009-09-22 09:08:34 följande:
    ska jag vara ärlig så gillade jag inte ullared. Jag var där förra året i november. Jag var så besviken. Dåligt med storlekar sen var kläderna ofta väldigt små i storleken. Kvaliten var både och om man ser efter tvätt hemma sen. Kan hitta massor av billigt "hemma" på rea. Ullared var inte som jag hade tänkt mig.
    problemet med ullared är att man måste tänka på vilken tid på året man åker ner, i november åker alla ner för att köpa julgrejer och kläder, då är det oerhört urplockat.
    för min del, som drar lite större storlekar är det sällan svårt att hitta snygga och billiga kläder, med bra kvalitet, där, däremot svindyrt här hemma... har massor av plagg från gekås som jag använt i flera år och som håller högre kvalitet än sådant som är inköpt på ex kappahl och lindex
  • Mamman till två

Leksaker är väldigt billigt, oftast runt 50% el. mer på välkända varumärken som t.ex. fisher price.

Overaller ca 2-300:-
    Jeans 80-100:-
    Tröjor fr. 39:-
    Trosor & strumpor fr. 8-10:-/par

Skor har de inte inne på gekås utan i fristående butiker utanför ex. SkoBoo som har bla. Kavat, pax, Viking, Timberland m.m. till förmånliga priser.

Ska man handla mycket lönar det sig att åka - nu för tiden har de ju många kända varumärken inom de flesta avdelningar till mycket bra priser.

• Phlippan87

man kan även tjäna på att handla anant än kläder där nere, billiga på mycket elektronik, verktyg osv. det man tjänar minst på är nog hygien-delen som bara ligger några kronor under ex öob och rusta, men är man ändå där så handlar man juh
    när jag storhandlat på gekås har det sällan slutat på över 2500-3000 kr och då ahr det varit inredning, film, musik, vinterkläder till mig och sambon osv

• Lisa1976

Jag tycker inte att man ska åka dit enbart för kläderna. Ibland finns INGENTING snyggt. Men leksaker är mycket billigare, kanske 1/3 av priset hemma. Barnkläder är också billigare. Jag tycker att elektriska prylar är billigare också. Glöm inte källaren. Verktyg är väl samma pris som på Jula. En del köper mycket schampo och sånt men det är lika billigt på Ö&B och Rusta.
    LYCKA TILL!

• mrs holiday

Precis som Lisa1976 skrev tycker jag att man inte bara ska tänka kläder om man åker dit. Visst kan man fynda kläder, men lika ofta hittar man ingenting (eller något enstaka plagg). Underkläder finns i mängder till väldigt bra priser, det hittar jag alltid - till hela familjen! Likaså är det bra att fylla på förrådet med vantar, sovkläder, långkalsingar osv.

Förutom kläder har de massor av grejer till hemmet, det är där man kan göra de roligaste fynden tycker jag! En stor, välsorterad lampavdelning, textilavdelning och även porslin och småplock som tavelramar, ljusstakar, ljus, servetter, grattiskort, presentpapper osv.

Väskavdelningen är också bra, både handväskor, resväskor och nessecärer (hur stavas det?!) samt plånböcker i skinn till bra priser.

Sen fyller vi alltid upp lagren med lite "tråksaker" som färg till skrivaren, tomma cd-skivor, plastpåsar, bakplåtspapper, tandborstar osv.

• hannedal2

Var där i förra veckan. Köpte till min 3 åring och 5 åring totalt: overall stl 104, täckjacka och täckbyxor stl 104, täckjacka stl 122, en luvtröja, tre långärmade t-shirts, 12 kalsonger, 7 strumpor, fyra mysbyxor, två manchester byxor, två par skidhandskar, ett par dagisvantar. Gick på knappt 2000:- så jag är supernöjd.

Svar på tråden Gekås Ullared?