• TeAmo

Någon som dricker oboy? :)

Jag har varit laktosintolerant sen många år tillbaka, och uteslutit all mjölk helt. Nu har jag börjat testat sojadryck, och tänkte blanda ihop oboy med det. Det jag undrar är, om oboy är lika 'starkt' som kakao? Jag har märkt att min mage inte tolererar när det är för 'starkt.'

Sen har jag läst att varmchoklad är snällare mot magen än kall, vad säger ni om det? =)

• Svar på tråden Någon som dricker oboy? :)
  • Jazza

det finns ngn spyavariant med chokladsmak som är jävligt mkt godare än vanlig o boy... testa den!

• Jazza

nej men, vad skriver jag??? SOya, såklart... inte spya.. för det är INTE gott

• Kaninfarmen

Jag dricker Oboy liksom barnen, och tycker den är godare än kakao.

Det finns en Oboy du blandar med vatten. Har vi när vi är på semester med husvagnen och inte vill dra runt en massa mjölk.

• Nemiia

Nej oboy är inte lika starkt som kakao oboy är det ju massa tillsatser i men gott som attan

• Smultron ett

oboy är ju mest socker... kakao.. ja det är ju kakao

• TeAmo

Tyvärr kan jag inte dricka dom oboyen man blandar med vatten - det är mjölk i.

Tack för alla svaren =) Som ni säger - det är ju mest bara socker i oboy!
    :)

• TeAmo

Yepp, det finns soja med chokladsmak :) men är lite rädd att det ska vara för starkt.. därför är det enklare att blanda oboy själv, då vet jag hur mycket choklad det är i =)

• Chevbruttan

man ska passa sig lite för sojadryckerna om man är laktosintolerant eller mjölkallergisk... dom allergierna går hand i hand.. min son är mjölkallergiker (sedan baby) och han fick konstaterat för ett halvår sedan att han inte kan fortsätta med sojaprodukterna heller... alltså: är man alergisk mot mjölk i olika former så blir man oftast allergisk mot soya oxå

• mm m

oboy är mildare och mycket godare än kakao.

• TeAmo

bodabruttan: jo jag vet, men jag är laktosintolerant, och proverna visar inget på mjölkprotein, men jag mår jättedåligt av Valio's produkter som endast är laktosfria, jag måste alltså utesluta all mjölk, fast jag inte är 'allergisk =)

och havredryckerna får jag extremt ont i magen av, så soja är en ny grej jag prövat. jag är fortfarande rädd att må dåligt av det, men jag har inget annat val än att bara testa. det är oftast småbarn som inte tål soja :)

• MBert
    TeAmo skrev 2009-09-22 12:43:31 följande:
    bodabruttan: jo jag vet, men jag är laktosintolerant, och proverna visar inget på mjölkprotein, men jag mår jättedåligt av Valio's produkter som endast är laktosfria, jag måste alltså utesluta all mjölk, fast jag inte är 'allergisk =)och havredryckerna får jag extremt ont i magen av, så soja är en ny grej jag prövat. jag är fortfarande rädd att må dåligt av det, men jag har inget annat val än att bara testa. det är oftast småbarn som inte tål soja :)
    Va? Havre är ju milt för magen!

Oatlys havremjölk med chokladsmak är godare än om man blandar med oboy själv. Beror kanke på att det är lite arom i den... Och det är säkert samma sak med soyadrycken att det inte blir lika bra med egen blandning. Men prova!
    Annars är mitt råd att göra egen chokladdryck med kakao och socker (utan en massa andra tillsatser som finns i oboy) och prova dig fram till vad du tycker bäst om och vad din mage tål.
  • Jesster
    Jazza skrev 2009-09-22 12:09:12 följande:
    det finns ngn spyavariant med chokladsmak som är jävligt mkt godare än vanlig o boy... testa den!
    Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Någon som dricker oboy? :)