• Gunnell

Hur många pergokurer efter varandra?

Jag har ätit tre pergokurer och fått recept på tre till. Gyn sa ingenting om att jag skulle ha något uppehåll men det verkar ju som att många har det efter tre månader... Var på vul på dag 13 under förra kuren och då fick jag det nya receptet. Det går inte att ringa och fråga gyn utan att man har en tid, de har inga telefontider. Det brukar ta 1 vecka att få en tid så det hinns inte med innan jag ska börja ta nästa kur.

Nu kan jag inte bestämma hur jag ska göra... Man vill ju inte riskera att få tunn slemhinna osv.

Så nu undrar jag: Hur många kurer har du ätit efter varandra? Funkade det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 14:19
    Det jag är orolig för om jag har uppehåll är att jag inte ska få mens igen, har fått pergo för att den är otroligt oregelbunden...

• Svar på tråden Hur många pergokurer efter varandra?
  • Humlet

Jag åt 4 och hade sedan en paus på en månad.
    Inte på inrådan av min gynekolog, utan för att vi då var fruktansvärt trötta på att ha sex efter schema.

• Gunnell

Det är lite därför jag vill ha en paus också... Man blir less! Det känns som att jag inte gör annat än att räkna dagar hit och dit. Det tär på förhållandet. Fick du mens som du skulle efter uppehållet? Eller du kanske inte har problem med det...?

• Aqua ros

Jag åt 7 kurer tror det va 4 dubbelkurer och 3 trippelkurer.
    Blev inte gravid med Pergo utan fick Puregonsprutor!

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Humlet

Jo, den kom faktiskt som den skulle....vilket egentligen skall ses som ovanligt när det gäller mig.

• Gunnell

Aqua ros: Fick du inte äl av pergo? Eller ville det sig inte av andra anledningar?

• Aqua ros

Wiiii:

Jag fick äl men slemhinnan var för tunn från första försöket,
    nu i efterhand (är gravid i v 24) så vet vi att Pergo inte hade hjälp oss alls utan det behövdes andra hormoner.

Har ni försökt länge? Hur blir din slemhinna av Pergo?

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Gunnell

Humlet: Jag har hört att hormonerna sitter kvar en månad till så det kanske var därför din mens kom som den skulle....

AquaRos: När jag var hos gyn på vul förra gången nämnde jag min oro för att pergo kan göra slemhinnan tunn innan han gjorde vul:et. Men sedan efteråt så glömde jag fråga hur det stod till med slemhinnan, jag blir väldigt nervös hos gyn och glömmer jämt att fråga grejer. Men han brukar alltid säga att allt "ser bra ut". Då borde det väl inte varit några problem...

• Gunnell

AquaRos: Vi slutade med preventivmedel i dec-08 så vi har inte försökt så länge. Eller det KÄNNS ju som en evighet :) Jag har oregelbundna äl:ar så jag har bara mens en eller ett par ggr om året.

• Aqua ros

Jag hade samma problem med utebliven äl och mens.

Men om han inte har sagt att du har tunn slemhinna så skulle jag fortsätta med Pergo utan uppehåll!
    Jag menar om det va några problem så skulle han inte låta dig fortsätta.

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
Svar på tråden Hur många pergokurer efter varandra?