• promenadflickan

Nån som har en okastrerad hanhund? Hjälp mig!

Min blandis är 1 år och 5 månader....Vi har inte märkt av att han blivit könsmogen på nåt vis....
    Men häromdagen började han gnälla och bli jätterastlös...Springer efter oss hela tiden och bara gnäller....PÅ natten oxå...

Är det ett tecken på könsmognad?
    Kanske är det någon hona här i kvarteret som löper?

Nån som varit med om detta?

Snälla berätta...Jag blir tokig av detta gnällande =(

• Svar på tråden Nån som har en okastrerad hanhund? Hjälp mig!
  • Norahs mamma

så blir vår hund när nån tik löper... blir tokig på det

• giz
    kan va löptik i området.
    mina springer å ylar å kvittrar å pinkar å är sååååååå dryga.
    byt promenad stråk.....
    håll koll på att han inte slutar äta å dricka vatten....
    dessutom kan det vara en tik han träffat som ska till å löpa eller just löpt klart... så ibland är det svårt att hitta vad som stör.
    när vår tik löpte så var grannhunden helt hopplös (för å inte tala om mina) han försökte tom gräva sej genom väggen så dom lämnade bort honom ett tag (fick vi reda på här om dagen, när dom märkte att tiken inte var här)
  • promenadflickan

jasså...då måste det vara så.....man blev ju orolig att han var sjuk först,eftersom han aldrig visat nåt tecken på sånt.

• RonjaRovardotter

Vår hund är lika dan, han är 1 år och 1 mån. Gnäller och gnyr hemma. Drar så jag blir galen när vi är ute och går. Hade precis vant av honom med att dra när löptiden började, då försvann allt vett och sans ur hans lilla huvud.
    Din hund är helt normal.

• giz

han har helt enkelt blivet könsmogen nu på riktigt och fattat vad en löptik verkligen är.

• RonjaRovardotter

Hehehe min hund har fattat vad en löptik är, men han har inte fattat att en kastrerad hankatt inte är en tik som löper.

• promenadflickan

va skönt att höra att han är normal..haha....
    Stämde väl in det där att han drar oxå....Hela tiden när man går...gör det aldrig annars...

Nä fy va jobbigt! Jag som tyckt det varit enkelt att ha hund

Svar på tråden Nån som har en okastrerad hanhund? Hjälp mig!