• Breeze w

sjukt hungrig på kvällarna... Någon som har tips?:)

Är sjukt hungrig på kvällarna .. är det någon mer här inne som är det och kan ge några smarta tips?:)

• Svar på tråden sjukt hungrig på kvällarna... Någon som har tips?:)
  • Mrs Winter

Breeze w skrev 2009-09-22 18:32:38 följande:

Är sjukt hungrig på kvällarna .. är det någon mer här inne som är det och kan ge några smarta tips?:)
    Vad annars äter du under en dag?
  • Spexig

Ät, men ta nåt nyttigt. Tex musli och mjölk, eller frukt.

• MEAA

morötter och frukt och ät tills du stupar haha ;)

• isisisis

Vad jag hört ska man strunta i detta att man inte får äta på kvällen just när man är gravid.
    Man sover bättre och mår bättre av att vara mätt när man lägger sig.

Jag läste det nyligen i nån gravtidning eller såg det på tv...
    Så jag struntar i gamla förmaningar och tar helt enkelt ett par smörgåsar om jag känner jag är hungrig.

Har inte gått upp i vikt ännu iaf
    Är i v 15.Väntar tvillingar.3:e graviditeten.

• Cailyn
    isisisis skrev 2009-09-23 10:10:56 följande:
    Vad jag hört ska man strunta i detta att man inte får äta på kvällen just när man är gravid.Man sover bättre och mår bättre av att vara mätt när man lägger sig.Jag läste det nyligen i nån gravtidning eller såg det på tv...Så jag struntar i gamla förmaningar och tar helt enkelt ett par smörgåsar om jag känner jag är hungrig.Har inte gått upp i vikt ännu iaf Är i v 15.Väntar tvillingar.3:e graviditeten.
    jag har aldrig hört att man inte skulle få äta på kvällen under grav, vem/vilka säger det? :)
  • isisisis
    Cailyn skrev 2009-09-23 10:15:57 följande:
    jag har aldrig hört att man inte skulle få äta på kvällen under grav, vem/vilka säger det? :)
    Att man inte ska äta nattmackor och sent på kvällen är helt en viktfråga.
    Man läggar på sig vikt om man gör det till en vana att äta på kvällarna och nätterna.

Det är inte bra för någon med såna vanor.

Sen beror det ju på HUR sent man äter och vad man äter givetvis.
    Men generellt.

Man gör inte av med den energin man får in om man äter innan man går och lägger sig.
  • isisisis
    Cailyn skrev 2009-09-23 10:15:57 följande:
    Om du läser så skriver jag inte heller att man inte ska äta på kvällen när man är gravid!
  • isisisis

När man är gravid ska man äta när man behöver det.
    Hur läste du mitt inlägg egentligen?

• turpis

Vill du ha tips på saker att äta, alltså? Jag brukar äta turkisk yogurt med valnötter/andra nötter, kanske frukt och lite honung (mmm), vanlig yogurt med müsli eller havregrynsgröt, t ex. Avocado är ju också både mättande och nyttigt.

• dendertina

Det finns de som påstår att det är en myt att det skulle vara så oehört illa att äta på kvällen och att det är det sammanlagda kcal-intaget under en dag som spelar roll. Låter ju rätt vettigt...
    Jag vet inte riktigt hur det är eller vad som gäller men försöker själv äta mat med lite kolhydrater efter halva dagen, på kvällen om jag är hungrig kan det bli två knäckebröd med kokt ägg, en kopp the och kanske en apelsin. Eller ännu hellre en tallrik fil och ett knäckebröd med kokt ägg. Ibland ett par morötter.

Nu under sista veckorna av grav har jag varit så satans hungrig mest hela tiden och sugen på kolhydrater så jag kan lugnt säga att jag ätit onyttigare mat än vanligt...

Svar på tråden sjukt hungrig på kvällarna... Någon som har tips?:)