• Anonym

Ta lån för att betala av fogden?

Som rubriken, går det? Får man det? Kan man det?

• Svar på tråden Ta lån för att betala av fogden?
  • Schnooglewookiemush

Klart det går, men frågan är ju om det är så bra. Rätta mig om jag har fel, men går det inte att göra upp en avbetalningsplan hos kronofogden?

• Anonym
    AtroCious skrev 2009-09-22 21:46:09 följande:
    Klart det går, men frågan är ju om det är så bra. Rätta mig om jag har fel, men går det inte att göra upp en avbetalningsplan hos kronofogden?
    Jo, det görs ju i regel upp en avbetalningsplan.. men om man vill bli fri skulderna snabbast möjligen tänkte jag
  • Schnooglewookiemush
    Anonym skrev 2009-09-22 21:49:10 följande:
    Jo, det görs ju i regel upp en avbetalningsplan.. men om man vill bli fri skulderna snabbast möjligen tänkte jag
    Fast tar du lån har du ju minst lika mycket att betala av...
  • Anonym
    AtroCious skrev 2009-09-22 21:50:35 följande:
    Fast tar du lån har du ju minst lika mycket att betala av...
    Ja, fast det tar 3 år att bli av med pricken, och betalar man av i ex antal år + 3 år så är det en lång tid..
  • allakantralla

Man kan inte göra upp avbetalningsplan hos Kronofogden. Och det är inte 3 år efter att man betalat, utan 3 år efter att det finns ett utslag som blir prickfri.

Tror heller inte att det skulle gå att få ett lån om man har prick hos Kronofogden.

• Anonym
    allakantralla skrev 2009-09-22 22:09:31 följande:
    Man kan inte göra upp avbetalningsplan hos Kronofogden. Och det är inte 3 år efter att man betalat, utan 3 år efter att det finns ett utslag som blir prickfri.Tror heller inte att det skulle gå att få ett lån om man har prick hos Kronofogden.
    så du menar att pricken försvinner efter 3 år fast man inte betalat av skulden?
  • Anonym

om du inte redan fått en prick så tycker jag att du kan kontakta tex din bank och se om de kan hjälpa dig, så vet jag att en släkting gjorde när det krisade ihopsig och det gick bra.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-09-22 22:11:05 följande:
    så du menar att pricken försvinner efter 3 år fast man inte betalat av skulden?
    Ja. Det stämmer.

3 år efter att skulden är betald är gammalt.

Ring valfritt upplysnigsbolag, tex UC (Upplysningscentralen).

Vissa påstår att den försvinner när skulden är betald och om det har gått minst tre år. Jag finner dock inga belägg för det och jag har själv pratat med bl.a. UC.
  • allakantralla

Det hänger ju på om Kronofogden gör en ny åtgärd, och de brukar de ju göra med jämna mellanrum. Tex undersöker lön eller tillgångar för eventuell utmätning. Det är tre år efter en sådan åtgärd görs som man blir prickfri. Men Kronofogden brukar göra en sådan koll med två års mellanrum.

Anonym skrev 2009-09-23 00:50:39 följande:
    Ja. Det stämmer. 3 år efter att skulden är betald är gammalt. Ring valfritt upplysnigsbolag, tex UC (Upplysningscentralen). Vissa påstår att den försvinner när skulden är betald och om det har gått minst tre år. Jag finner dock inga belägg för det och jag har själv pratat med bl.a. UC.
  • Anonym
    allakantralla skrev 2009-09-23 10:48:31 följande:
    Det hänger ju på om Kronofogden gör en ny åtgärd, och de brukar de ju göra med jämna mellanrum. Tex undersöker lön eller tillgångar för eventuell utmätning. Det är tre år efter en sådan åtgärd görs som man blir prickfri. Men Kronofogden brukar göra en sådan koll med två års mellanrum.
    Det är samma ärende som drivs hela tiden. Det förnyas inte.
Svar på tråden Ta lån för att betala av fogden?