• Fidelis ad urnam

Ont i öronen (när jag sväljer tex) vad kan det bero på?

Jag har sedan i måndags ont i öronen, jättebra när man jobbar i en växel.
    Det gör ont när folk pratar, oavsett vilket öra jag har mitt headset på, och när mina kollegor pratar för högt med mig, det gör ont när jag sväljer och biter ihop med käkarna.

Någon som har någon aning om vad det kan bero på?
    Har tid hos distriktssköterskan på fredag.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Ont i öronen (när jag sväljer tex) vad kan det bero på?
  • Stårschan

Öroniflammation? (testa att trycka med fíngret precis framför örat). Påssjuka?

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • La Lola

Visdomständer på G?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • M Y L F

Det låter ju som öron inflammation. Jag kan få iof ont i öronen när jag får bihålsinflammation också. Testa och se om det lättar om du tar nässpray.

• Fidelis ad urnam
    Stårschan skrev 2009-09-23 10:09:27 följande:
    Öroniflammation? (testa att trycka med fíngret precis framför örat). Påssjuka?
    Jag är öm framför öronen (om du menar framför som i mot käkarna.)
    La Lola skrev 2009-09-23 10:10:59 följande:
    Visdomständer på G?
    Jag tror jag har alla mina, men vet inte...
    M Y L F skrev 2009-09-23 10:13:02 följande:
    Det låter ju som öron inflammation. Jag kan få iof ont i öronen när jag får bihålsinflammation också. Testa och se om det lättar om du tar nässpray.
    Ska testa det på en gång, kan ju inte skada.
  • asako

Om du har ont framför örat kan det mycket väl vara käkleden som spökar. Pressar du tänder? Om du gapar rör det sig framför örat, då är det käkleden du känner. Gör det ordentligt ont är det garanterat den som är irriterad. ISF brukar det hjälpa med antiinflammatorisk värkmedicin typ Ipren. Går det inte över kan du skaffa en bettskena hos din tandläkare.

• Fidelis ad urnam
    asako skrev 2009-09-23 18:50:32 följande:
    Om du har ont framför örat kan det mycket väl vara käkleden som spökar. Pressar du tänder? Om du gapar rör det sig framför örat, då är det käkleden du känner. Gör det ordentligt ont är det garanterat den som är irriterad. ISF brukar det hjälpa med antiinflammatorisk värkmedicin typ Ipren. Går det inte över kan du skaffa en bettskena hos din tandläkare.
    Nej det är inte att jag biter ihop....denna värk är ny sedan en vecka och jag har inte ont i käkarna.
Svar på tråden Ont i öronen (när jag sväljer tex) vad kan det bero på?