Primer
Vad är primer o hur används det?
Vilken är bra? Var finns den att köpa?
Vad är primer o hur används det?
Vilken är bra? Var finns den att köpa?
En primer är en grund för annat smink kan man säga. Den gör att sminket fäster bättre, och att det ser snyggare ut. Primers finns för både ansikte, ögon och läppar (finns säkert fler, men det är dem jag har koll på), och de flesta märken har idag någon form av primer i sitt utbud.
Tack! jo nu fattar jag nog lite bättre.
men man kan ha vilken foundation som helst ovanpå då?
En primer används innan du lägger din makeup. Alltså under foundation/concealer. En primer jämnar ut hyn och gör att din övriga makeup fäster bättre.
Du kan använda vilken foundation som helst ovanpå en primer.
Jag vill slå ett slag för världens bästa primer; 'smashbox'! Finns på eleven.se och är garanterat den bästa jag testat!
Lycka till!
kollar nu på eleven.se på smashbox primer.
men det finns ju HUR många olika som helst...
Vilken ska man ha då?
Smashbox Photo Finish Bronzing Foundation Primer ,Smashbox Photo Finish Color Correcting Foundation Primer,
Smashbox Photo Finish Color Correcting Foundation Primer Travel Size, Smashbox Photo Finish Foundation Primer,
Smashbox Photo Finish Foundation Primer Light, Smashbox Photo Finish Foundation Primer SPF 15 & Dermaxyl Complex eller Smashbox Photo Finish Lid Primer ?????????????????
Ja det finns många .
Just det ja, travel-size är helt enkelt mindre förpackningar, bra att börja med kanske om man vill prova vad man tycker om en produkt!
Black sun: du ska ha primern under foundationen Jag använder ofta primer helt utan foundation då primern ger ett tillräckligt jämt intryck.
Jag tycker personligen att smashbox primer är för silikonig. Jag tycker bäst om Laura Merciers primer. På sommaren MACs primer med spf
Fru Kohl skrev 2009-10-21 07:14:14 följande:
black sun skrev 2009-10-21 09:18:58 följande: